Ga naar inhoud

Is mijn konijn gezond?


Juliaaa

Aanbevolen berichten

Hoi ik ben Julia, ik heb 2 konijnen afro jack en mootje haha:)

ik heb 2 vragen afrojack heeft last van aangekoekte poep en dat is pas sinds 2 maanden, wel laat ik het steeds weken en knip ik het meeste haar weg maar het blijft terug komen ik heb verschillende soorten voer geprobeerd maar dat maakt geen verschil.

Voor mijn andere konijn mootje, ik heb 2 dwergkonijnen afrojack is bijna 3 kilo en mootje anderhalf. Ik had opgezocht dat anderhalf kilo een prima gewicht is. Maar ik denk toch een beetje aan wormen omdat hij minder vrolijk is en heel dun is ik voel elke botje. Ik weet niet of ik me zorgen moet maken, wel ga ik waarschijnlijk binnekort ze allebei laten na kijken. Maar tips vind ik altijd fijn

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar de DA gaan en niet te lang wachten. Meer tips kan ik niet geven. Een konijn steeds in bad doen en knippen omdat zijn achterwerk na twee maanden nog steeds vies blijft, is niet goed. Na een week is dat al niet goed. Ik zou meteen naar de dierenarts gaan daarmee. 

Daarnaast is een dwergkonijn geen dwergkonijn als hij 3 kilo weegt. Dan hoort het label 'dwerg' er niet meer bij. 

Ik zou morgen al naar de DA gaan, want ik vind eigenlijk dat je dat al veel eerder hebt moeten doen zoals ik het hier nu lees. Naar mijn mening mag je van geluk spreken dat je konijn Afro Jack nog rondhuppelt. 

Meer tips heb ik niet. Ik ben erg benieuwd wat de DA verder te vertellen heeft! :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ongeveer een maand geleden naar de dieren arts geweest ook voor het wassn van zijn kont omdat ik bang was voor maden ect. Ze zeggen dat het wegens geld beter is als ik het zelf was. Verder heb ik er niet over doorgevraagd als ik heel eerlijk ben... Dankje voor het reageren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het verstandig om een andere dierenarts op te zoeken. Daar bedoel ik niks verkeerds mee, maar niet alle dierenartsen zijn even kundig met konijnen. Misschien dat een dierenarts die meer weet over konijnen wel heel wat anders zegt waarmee je je konijn sneller kan helpen. Dat lijkt me voor jou ook veel stress schelen! :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind mootje er inderdaad wel heel erg mager uitzien. Ik denk dat  afro Jack stiekem ook de brokjes van mootje op eet, want de aangekoekte poep is juist weer een verschijnsel van te veel eten. 

Ik zou ze voorlopig even apart voeren, zodat je zeker weet dat mootje genoeg binnen krijgt en afro Jack niet te veel. En natuurlijk het liefst zo snel mogelijk naar de dierenarts, want er is natuurlijk een reden waarom mootje zo mager is. Dat kunnen inderdaad wormen zijn of andere parasieten, maar een gebitsprobleem zou bijvoorbeeld ook heel goed kunnen en dat lijkt mij eigenlijk ook het meest logisch, omdat afro Jack er geen last van heeft ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dankje, ik denk niet dat hij minder te eten krijgt omdat hij altijd de gene is die de worteljes pakt en als ik ze eten geef zitten ze samen aan t bakje, maar ik zal altijd wat over het oog kunnen zien, Ik heb eigelijk niet gedacht aan gebits problemen maar dat zal zeker kunnen!

Heel erg bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mootje ziet er erg mager uit. In een topic van iemand anders zei je gisteren dat Afrojack te dik is en dat je dierenarts had gezegd ze minder eten te geven. Ik zou ze dan echt even apart zetten met eten geven, want Mootje is veel te mager. 

Het kan zijn dat doordat Afrojack te dik is hij plakpoep krijgt. Maar zoals al is gezegd kan je het beste met alle twee de konijnen naar de dierenarts gaan, want het gaat zo met allebei niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Me konijnen krijgen elke ochtend rond 6 uur worteltjes witlof ect. En dan krijgen ze een bak voer ongeveer een maatbeker voor een hond soms krijgen ze ook nog snoepjes...  Dus ik denk inderdaad dat mootje iets met zijn gezondheid heeft omdat hij verder genoeg binnen zou moeten krijgen toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien komt daar de plakpoep wel vandaan? Hier zijn ze niet ziek, maar iedere dag wortels, zoveel biks en snoepjes, dan gaan ze ook aan de plakpoep.. Wellicht kun je daar ook iets in veranderen, de voeding :) 

Ik zou even de DA bellen voor een afspraak. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .