Ga naar inhoud

Oud konijn gaat dood denk ik?


Flora

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb nu al bijna 9 jaar een voedster genaamd Snoopy. Ze heeft lang met een ander konijn geleefd (maar daar gaat het nu niet om.) Ik maak me zorgen om Snoopy omdat ze sinds vanmiddag raar doet. Ze ligt voortdurend languit op dr buik en reageert niet meer op mijn stem of als ik haar aanraak, ze voelt ook kouder aan dan anders. Ik weet heel goed dat er een mogelijkheid is dat ze doodgaat, ook omdat ze al best oud is, maar ik vraag me nu echt af; kan ik haar nog ergens mee helpen? Ik heb dr vanmiddag heel lang in mijn warme sjaal gedaan en toen ontspande ze wel weer een beetje maar nu is ze weer terug bij af. Ze zit trouwens in een buitenhok. Ik weet echt niet hoe ik hier mee om moet gaan, met rust laten? In dr hok laten of juist eruit pakken? 

Heeft iemand ideeën? Ik vind het echt super vervelend om haar zo te zien..

Ik hoop dat iemand reageert en bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar dan staat er wel een ander nummer op het bandje voor spoed. Zo niet dan een andere dierenarts in de buurt bellen. Zo kom je erachter waar je wel terecht kunt. Kijk anders even op de lijst met konijnkundige dierenartsen. Probeer haar ondertussen warm te houden binnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker even rondbellen. Dat ze oud is hoeft niet te betekenen dat ze er niet boven op kan komen. Zoals je het omschrijft heeft ze zeker hulp nodig. Er zijn altijd dierenartsen die dienst hebben, ook op feestdagen. Warm houden is belangrijk. Beterschap en hopelijk kun je snel een dierenarts bereiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je verhaal doet mij denken aan een gasaanval. Zoals Anjo al aangeeft, moet er ergens bij jou in de buurt een dierenarts zijn waar je terecht kunt. Het is heel belangrijk dat je je konijn warm houdt! Heb je een kruik die je bij haar kunt leggen (niet direct tegen haar aan, maar met een handdoek of dekentje ertussen) tot je bij de dierenarts bent? 

Gas (of niet eten in het algemeen) is een spoedgeval, zeker omdat ze sinds vanmiddag al ziek is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohjee dit klinkt helemaal niet goed. Ik hoop dat je vannacht nog een paar keer bij haar gaat kijken en ook de kruik nog eens verwarmd. Een konijn met buikproblemen kan heel hard achteruit gaan en in een shock raken. Ik weet niet wat de diagnose was maar als het een gasaanval of een verstopping betreft heb ik hier wel een handige link voor je. 

http://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-medischeinformatie/post/gas-verstopping-bij-konijnen/

Ik hoop dat ze er weer bovenop komt want een leeftijd van 9 jaar hoeft helemaal niet te betekenen dat het einde verhaal is. 

Het zou ook nog kunnen dat haar baarmoeder aan het donderen is. Dat heb ik zelf helaas al 2 keer meegemaakt waarbij ik 1 keer te laat was en mijn konijn onder het hok vond. Compleet onderkoeld. 

Maar goed, mijn duimen draaien voor je konijn. Ik hoop echt dat het een gasaanval ofzo betreft en dat het weer goedkomt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties allemaal!

Ik ben gister om de paar uur naar haar gegaan en het ging steeds beter! Ik heb de kruik warm gehouden en indd haar buikje gemasseerd.

Ze is nu eigenlijk weer zoals anders, ze huppelt rond en eet weer (kleine beetjes) ze kan zichzelf nu al beter warm houden. Dus ik ben helemaal blij :D 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .