Ga naar inhoud

Geschikt voer,.. welke is goed?


Leviana

Aanbevolen berichten

Ik voer momenteel Versela Laga Cuni Nature.

Dacht dat dit goed voer moest zijn,.. maar als ik de zoekfunctie gebruik komen er toch ook andere meningen naar voren.

 

Indien dit geen goed voer is,.... welk voer kan ik dan beter kiezen?

 

Het voer moet wel goed verkrijgbaar zijn in dierenwinkels, of online goed te bestellen/te verkrijgen zijn.

 

Ook moet het graag gegeten worden door konijnen.

 

Heb een konijn die gevoelig is voor haken op de kiezen, dus moet wel voer zijn dat haken op de kiezen goed tegen gaat.

Hoor namelijk nog wel eens dat bepaalde soorten voer haken op de kiezen sneller terug laat komen?

Of dat waar is weet ik niet,.. maar ik heb natuurlijk liever geen haken op de kiezen bij mijn konijnen.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet is het voer dat jij benoemd gemengd voer ofterwijl "pretvoer".

Ik zou sowieso overstappen op biks, alleen de bruine staafjes/brokjes.

Ik ben zelf erg tevreden over Science selective, dit is ook goed verkrijgbaar en online een stuk voordeliger dan in de winkel.

Ivm de haken op de kiezen zou je ook voor een hardere biks kunnen gaan. Hope farms super trio bijv, qua samenstelling is deze ook oké en een stuk voordeliger dan Science selective. Trovet is zeker een aanrader bij haakjes, alleen is deze alleen bij de dierenarts verkrijgbaar. 

Er zijn voldoende opties, maar als eerste zou ik je dus willen adviseren sowieso op biks over te stappen. Let op de samenstelling van het voer, oa niet teveel calcium , voldoende vezels en geen onnodige toevoegingen zoals extra vitamine C.

Die ik hier boven genoemd heb zijn qua samenstelling in orde. Hou er rekening mee je er ook niet veel van hoeft te voeren. Gemiddeld 20gram per kilo konijn. Altijd onbeperkt hooi erbij voeren, wat natuurlijk zeker bij haakjes extra belangrijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van Versele Laga Cuni Nature is geen geperst voer.

Het is dacht ik net zo iets als de Versele Laga Cuni compleet, alleen dan een andere structuur/vorm.

 

Trovet kan ik wel aan komen, dat kun je dacht ik ook online bestellen.

Maar zijn deze brokjes dan wel aantrekkelijk voor konijnen?

Het lijken mij net een soort van kattenbrokjes,.. lijken totaal niet op biks.

 

Nu is de soort die ik nu voer ook geen biks,... maar dat ruikt tenminste nog wel lekker kruidig.

 

HF Super trio heb ik in mijn handen gehad.

Maar de brokjes zijn te dik voor hem.

 

Er zijn ook meerdere merken biks dacht ik zo,.. zoals Kasper, Union, Teurlings enz.

Daar zit geen goede bij?

 

Science Selective heb ik ook zien staan in de dierenwinkel.

Maar kan me ervaringen herinneren van verhalen op internet dat konijnen toch sneller haakjes lijken te ontwikkelen op dit voer.

 

Kortom:

Ik heb nog steeds geen idee welk voer ik het beste kan kiezen.

Best moeilijk om een goede uit te zoeken.

 

Welke zouden jullie kiezen en waarom?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook Beaphar Care +. Via internet goed te bestellen en in mijn omgeving ook heel goed verkrijgbaar. Al is het wel goedkoper via webwinkels. Het is een harde brok die heel kruidig ruikt en daardoor door de meeste konijnen heel goed wordt gegeten. En een goede samenstelling, wat ook belangrijk is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cuni Nature is wel een gemengde voeding, ze moeten alles in de juiste verhouding eten om complete voeding binnen te krijgen.

Cuni Complete bevat wel elk brokje hetzelfde, is naar mijn mening wel een hele goede voeding.
Maar je hebt wel meer goede voedingen, zoals hier boven al genoemd :)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .