Ga naar inhoud

7 weken oud konijn.


Helene1984

Aanbevolen berichten

Omdat ik mijn oude konijn heb in moeten laten slapen na 10,3 jaar heb ik nu weer een baby konijn van 7 weken oud. En dat is wennen weer met wat het wel en niet mag eten. Vandaar dat ik eigenlijk een vraag heb welke groente mag zo'n jong konijntje hebben? Ze krijgt selective junior voer (11-12gram per dag ze weegt 502gram) en natuurlijk veel hooi. Nu wil ik voor de vitamines groente gaan aanbieden maar wat? 

En gelijk nog een vraag omdat de best rustig is en mijn oude konijn altijd heel languit lag. Is dit een ontspannen houding? (Ze is een dwerg hangoor!)

image.jpg

image.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zit mijn nina ook regelmatig.. schijnt dus inderdaad toch een ontspannen houding te zijn,aangezien ze dan met de oogjes half dicht of zelfs helemaaldicht zit..

Qua groenten hebje hier op BunnyBunch een hele lijst met wat ze wel en niet mogen, en als ze nog niet gewent is zou ik altijd beginnen met een heel klein stukje, postzegelformaat en 't dan zo steeds opbouwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

NIET naar huidige gewicht voeren maar naar volwassen gewicht (in dit geval zal dat 1,5 à 2 kg zijn). 12 gram is behoorlijk weinig voor een konijn in de groei, zeker als ze al te vroeg bij de moeder weg zijn. Ik vind haar er ook niet heel lekker uit zien op de foto's eigenlijk. Zou haar goed in de gaten houden en bij minste geringste verandering (minder eetlust, zachtere/dunnere ontlasting, minder levendig etc) direct naar een dierenarts. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dollie voor de snotneus heeft ze antibiotica (novadox)Eten doet ze nu juist beter dan dat ze  begin van de week deed. Enigen is dat ze haar harde keutels soms op eet En haar plakkertjes niet (ik denk door de antibiotica want daarvoor at ze, ze wel) 

Rest ligt ze nu dus zo bij mij op de bank. En speelt ze tussendoor met haar snoepbal waar gewoon selective junior voer in zit. Enige wat me ongerust maakt is dat ze weinig plast en als ze plast er een beetje wit opdroogt (op de grijze deken) dus niet de hele plas droogt wit op! Verder ligt ze op dit moment naar mijn inzien heel ontspannen bij mij. Ze komt geregeld omhoog en springt dan van de bank om te eten. En daarna gaat ze of spelen of probeert ze terug op de bank te springen. Wat haar niet lukt dus dan til ik haar op. Als ze niet van de bank komt En ze komt omhoog dan komt ze boven op me liggen. Of een met snuit drukken van aai me eens. Dus ik vraag me af is ze echt ziek? Of is dit niet gewoon ontspannen liggen ?

Voer heb ik nu naar 20 gram aangepast. Ik mag aannemen dat het 20gram per 24u is?

image.jpg

image.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Dollie:

NIET naar huidige gewicht voeren maar naar volwassen gewicht (in dit geval zal dat 1,5 à 2 kg zijn). 12 gram is behoorlijk weinig voor een konijn in de groei, zeker als ze al te vroeg bij de moeder weg zijn. Ik vind haar er ook niet heel lekker uit zien op de foto's eigenlijk. Zou haar goed in de gaten houden en bij minste geringste verandering (minder eetlust, zachtere/dunnere ontlasting, minder levendig etc) direct naar een dierenarts. 

Dollie voor de snotneus heeft ze antibiotica (novadox)Eten doet ze nu juist beter dan dat ze  begin van de week deed. Enigen is dat ze haar harde keutels soms op eet En haar plakkertjes niet (ik denk door de antibiotica want daarvoor at ze, ze wel) 

Rest ligt ze nu dus zo bij mij op de bank. En speelt ze tussendoor met haar snoepbal waar gewoon selective junior voer in zit. Enige wat me ongerust maakt is dat ze weinig plast en als ze plast er een beetje wit opdroogt (op de grijze deken) dus niet de hele plas droogt wit op! Verder ligt ze op dit moment naar mijn inzien heel ontspannen bij mij. Ze komt geregeld omhoog en springt dan van de bank om te eten. En daarna gaat ze of spelen of probeert ze terug op de bank te springen. Wat haar niet lukt dus dan til ik haar op. Als ze niet van de bank komt En ze komt omhoog dan komt ze boven op me liggen. Of een met snuit drukken van aai me eens. Dus ik vraag me af is ze echt ziek? Of is dit niet gewoon ontspannen liggen ? (Zie nieuwe foto's post hierboven)

Voer heb ik nu naar 20 gram aangepast. Ik mag aannemen dat het 20gram per 24u is?

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Helene1984:

Dollie voor de snotneus heeft ze antibiotica (novadox)Eten doet ze nu juist beter dan dat ze  begin van de week deed. Enigen is dat ze haar harde keutels soms op eet En haar plakkertjes niet (ik denk door de antibiotica want daarvoor at ze, ze wel) 

Rest ligt ze nu dus zo bij mij op de bank. En speelt ze tussendoor met haar snoepbal waar gewoon selective junior voer in zit. Enige wat me ongerust maakt is dat ze weinig plast en als ze plast er een beetje wit opdroogt (op de grijze deken) dus niet de hele plas droogt wit op! Verder ligt ze op dit moment naar mijn inzien heel ontspannen bij mij. Ze komt geregeld omhoog en springt dan van de bank om te eten. En daarna gaat ze of spelen of probeert ze terug op de bank te springen. Wat haar niet lukt dus dan til ik haar op. Als ze niet van de bank komt En ze komt omhoog dan komt ze boven op me liggen. Of een met snuit drukken van aai me eens. Dus ik vraag me af is ze echt ziek? Of is dit niet gewoon ontspannen liggen ?

Voer heb ik nu naar 20 gram aangepast. Ik mag aannemen dat het 20gram per 24u is?

image.jpg

image.jpg

Dit is echt gewoon ontspanning hoor, niks mis mee.. voeren is inderdaad 20gram per 24u..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .