Ga naar inhoud

Daisy schijnzwanger?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik werd vanmorgen wakker door heel veel lawaai.
Dus ik doe de kamer waar de konijnen inzitten ope, en weg was Daisy met een dikke pluk hooi en haar in haar bekje.
Nu zijn ze 17 november gesterriliseerd, dus ik vind het een heel raar iets?

Kan het dus zijn dat ze nog schijnzwanger is omdat de hormonen nog niet allemaal het lichaam uit is?

Ik heb toen de dierenarts gevraagt, en het kon wel 4 weken duren voor de hormonen helemaal uit het lichaam zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben een beetje ten einde raad!

Mijn 2 vrouwtjes zijn 17 november alle 2 gesteriliseerd.
Nu begint Daisy weer flink te sproeien en continu op Pluis te rijden! Wat moet ik nu doen? Ze tijdelijk scheiden? Of gewoon bij elkaar laten, en kijken wat het over 4 weken doet? Aangezien hier mensen zijn dat het nog tot 8 weken na sterilisatie zo kan zijn dat de hormonen in het lichaam zitten?

En het is zelf zo, als ik op de knieën ga, en Pluis komt eraan voor aandacht komt Daisy als een idioot aanrennen, en gaat op Pluis rijden, waardoor Pluis dus niet meer na mij toe durft te komen.
Eten gaat wel redelijk samen, maar hooi ook niet!

Ik weet het niet meer!!!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je ze beter kunt scheiden of bij elkaar houden dat weet ik ook niet zo goed. Het probleem met scheiden is dat je ze dan weer opnieuw moet koppelen en het is niet gezegd dat dat lukt.Waarschijnlijk heeft een ander lid daar een beter advies voor heeft. 
Is er voor nu een mogelijkheid om van alles twee neer te zetten en een stukje uit elkaar? Misschien helpt dat wat met de dominantie. Hoeveel ruimte hebben ze? Kan Pluis zich ergens vast lopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn ze daadwerkelijk gecastreerd... of gesteriliseerd? Gecastreerd betekent dat baarmoeder en eierstokken eruit zijn gehaald, dus ook hormonen worden niet meer aangemaakt. Sterillastie dan worden alleen de eileiders doorgeknipt en doet niks met hormonen... ik denk niet dat er dierenartsen zijn die dit nog doen.. maar misschien wel een vraag waardig? 

Het is trouwens niet 100% garantie dat voedsters na castratie rustiger worden en geen 'hormonaal' gedrag meer laten zien. Het is wel aannemelijk en vaak is dit ook zo... bij al mijn konijnen heeft het wel geholpen. Maar één van m'n voedsters reed nog steeds regelmatig op haar zusters ondanks dat ze beide zijn gecastreerd en nog samen zitten met een ex-ram. Het kan toch best zijn dat het toch geen ideaal koppel is omdat het twee voedsters zijn die bij elkaar zitten... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn alle 2 gecastreerd.

Alleen bij Daisy konden ze 1 eierstok niet weghalen omdat als daar gingen snijden, ze dan een bloedvat van de nieren raakte, die hebben ze afgebonden en die moet dan langzaam afsterven zeg maar.

Dan denk ik dat er dus een rammetje bij?

Maar Pluis loopt altijd weg, maar ze blijft maar doorgaan ondanks dat Pluis van zich afbijten! !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan normaal wel tot een week of 8 duren voordat alles helemaal is uitgewerkt. Heb laatst nog een rammetje laten castreren, daar kon je na 4 weken pas echt merken dat hij rustiger werd, en nu is het een compleet ander konijn dan voor zijn castratie gelukkig (beest was niet te houden xD). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaliter is het inderdaad tot 8 weken, maar wordt wel steeds rustiger. Bij jou is het niet erg rustiger, dus ben bang dat je eierstok verhaaltje nog wat langer gaat duren allemaal. Soms als er iets blijft zitten blijven de hormonen toch in mate aanwezig en dat is wel heel vervelend soms. Hopelijk sterft de eierstok snel af en geeft dat rust, maar ben bang dat het in dit geval nog wel een tijdje kan gaan duren.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .