Ga naar inhoud

Caio overleden


Eline en Cleo

Aanbevolen berichten

Ik moet mn verhaal even kwijt aan mensen die net als ik helemaal gek zijn van konijnen..

vanmorgen heb ik helaas mijn mannetje Caio dood in zn hok aangetroffen. Ik ben zo bang dat ik het verkeerd heb aangepakt en dat ik eigenlijk iets had kunnen doen zodat hij nu nog leefde :-(

maandag was ik met hem en zn vriendin Cleo bij de dierenarts voor de jaarlijkse controle en vaccinatie.

alles leek helemaal goed, zn gebitje, temperatuur, gewicht, zn hartslag zn buikje noem maar op. Ook was hij gewoon altijd even vrolijk als altijd. Vrolijk binkies maken als ik eraan kwam. Ik moest altijd zo om hem lachen! Net een breakdancer was hij als ik eraan kwam, helemaal door het dolle heen. 

Dinsdag ging alles nog goed, hij at gewoon en was vrolijk als altijd. Woensdagochtend begon het, hij kwam wel aanrennen voor het eten maar na 2 hapjes stopte hij ermee en ging hij in een hoekje zitten. Ik dacht al, dat klopt niet. Maar dacht oke misschien zometeen? Maar hij at niets en bleef op dezelfde plek zitten. In de middag verplaatste hij zich toch naar de plek waar het hooi altijd ligt en heeft hij een paar sprietjes hooi gegeten dus ik dacht okeee tis niet veel maar je eet wel uit jezelf. Verder zat hij alleen maar stil op zn plek. 

Om 18:00 toch maar de dierenarts gebeld want vond het toch gek. Hij was niet zichzelf en reageerde eigenlijk nergens op. De dierenarts zei dat het kon dat hij stress had nog van het dierenarts bezoekje in combinatie met die injectie. Dat ik me waarschijnlijk geen zorgen hoefde te maken maar toch voor de zekerheid kon gaan dwangvoeren. 

Dit heb ik gedaan, ik gaf hem citical care wat ik bij de dierenarts vandaan heb. En eigenlijk at hij dit best goed op. En als ik met hem bezig was leek hij best weer wat actiever, alleen wel anders dan normaal. Ook at hij wat sprietjes hooi, wel met heel veel moeite, hij deed er heel lang over. Om half 2 vanacht laatste keer dwangvoeding gegeven... Ook daarna at hij weer iets hooi. Hij deed echt zn best maar merkte dat hij er moeite mee had. Zodra ik hem weer terug in zn hok zette werd hij weer wat slomer en ging in een hoekje zitten. Maar ik dacht hij heeft wat eten binnen, dat moet even inwerken en dat gaat het vast snel beter.

ben toen gaan slapen en vanmorgen lag hij dan helaas dood in zn hokje... 

Ik heb hem bij de dierenarts gebracht die gaan kijken of ze kunnen vinden waarom hij is overleden, ze bellen mij straks... Ik begrijp er gewoon helemaal niets van.

en nu Cleo helemaal alleen pffff weet wel dat ze een nieuw vriendje moet maar dit doet nog zoveel pijn nu dat ik even niet weet of ik nu gelijk een nieuw konijntje op wil halen. Ben bang dat ik haar ook alleen maar meer stress bezorg als ik dat gelijk allemaal vandaag ga regelen. Ze is niet haarzelf nu, blijft stampen in het hok. Blijft snuffelen op de plek waar Caio vanmorgen lag. En ze gaat ook midden in de poep en plas liggen wat ze normaal ook niet doet. Alsof ze zijn geur bij zich wil hebben ofzo. 

image.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de dierenarts gesproken, hij heeft helemaal niets geks kunnen vinden. Zn darmen hebben niet stil gelegen want er zat voedsel in en ook in zn maag, er zaten ook wat keutels in en die waren gewoon normaal formaat en droog. 

Ze gaan voor de zekerheid de fabrikant van het vaccin doorgeven wat er is gebeurd zodat dat als er nog meer van dit soort gevallen zijn dat het wellicht door het vaccin komt. Ik hoop toch zo dat dat niet het geval is... Mn andere konijn lijkt gelukkig niet ziek, heeft hetzelfde vaccin gehad.  Mocht ik daar iets van horen dan zal ik dat zeker hier plaatsen zodat andere konijntjes gered kunnen worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .