Ga naar inhoud

Pavo dailyplus


Gast

Aanbevolen berichten

Ik kwam dit voer vandaag tegen, en ik vroeg me af of het misschien iets voor konijnen zou kunnen zijn. Het is een soort luzerne. 


Het is eigenlijk voor paarden, maar het lage calciumgehalte spreekt me wel aan, 0,6%. De luzerne van Hartog bevat volgens mij meer..


 


Hartog Luzerne:


Ruw eiwit ; 12%


Ruw vet ; 2,4%


Ruwe celstof ; 32%


Ruw as ; 10,9%


Suikers & zetmeel ; 10%


 


Daily plus:


Ruw eiwit ; 10,5%


Ruw vet ; 2,4%


Ruwe celstof ; 26%


Ruw as ; 9%


Suiker: 8,9%


Zetmeel: 3,2%


(ingredienten:  Luzerne, gerstestro, snijhaver, tarwegries, rietmelasse, gras, gerst, sojaolie, mineralen)


 


 


 


Wellicht kan iemand hier er wat zinnigs over zeggen. Ze krijgen nu de luzerne van Hartog, wat naast een (volgens mij) hoger calciumgehalte, ook nog eens heel veel is wat ik bijna niet kwijt kan.


Hartog bevat 12% calcium, Daily plus 0,6% per kg. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat wat jij noemt mogen ze allemaal hebben.

Er is verschil in natuurlijke suikers en toegevoegde suikers. Grassen bevatten van nature ook suikers, zoals veel plantensoorten. En fruit. Dat is niet altijd slecht. Helemaal geen suiker eten is ook niet goed. Maar toegevoegde / geraffineerde suikers moet je echt vermijden in de voeding van je konijn. Aangezien er bij de ingredienten niets staat over toegevoegde suikers, ga ik er min of meer vanuit dat het suikers zijn die al in de ingredienten voorkomen van nature.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

2 uur geleden zei Evee:

Aangezien er bij de ingredienten niets staat over toegevoegde suikers, ga ik er min of meer vanuit dat het suikers zijn die al in de ingredienten voorkomen van nature.

22 uur geleden zei neegewoonniet:

 rietmelasse

Rietmelasse is toch een gefabriceerd suikerproduct?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .