Ga naar inhoud

Te dik?


:-)

Aanbevolen berichten

Wat voor ras is je konijn? 


Grote rassen hebben meer aanleg voor een wam, waardoor ze wat dikker lijken. Maar geen een ras/ konijn hoort te dik te zijn. Als je over de rug aait hoor je de ruggengraat en ribben een beetje te kunnen voelen, maar ze moeten niet uitsteken.


 


Wat is een ''normale hoeveelheid'' voer voor jou? Een konijn mag ongeveer 20 gram per kilo te krijgen. Dus als je konijn 2 kilo hoort te wegen, mag hij 40 gram voer. Dat is veel minder dan wat de meeste konijnen krijgen. Verder zijn brood, fruit en wortel dikmakers, dus die kun je beter niet geven als je konijn te dik is.


Hoeveel ruimte hebben je konijnen? Als ze veel kunnen bewegen worden ze natuurlijk ook minder snel dik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ras is onbekend, maar de grootte te zien is het denk ik gewoon een normaal konijn. Voer inderdaad de 20 gram per kilo, ze weegt ongeveer 3 kilo. Onbeperkt hooi. Ze kan gras eten in een ren.


Een wam heeft ze en de ruggengraat kan ik ook voelen, maar omdat ze best wel breed is denk ik dat ze te dik is.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer mijn nijnen meer. Dat hebben ze nodig, want anders worden sommige te mager.

Het zijn richtlijnen, dus je moet per konijn kijken of dat goed, teveel of te weinig is. Wordt je konijn te dik, dan geef je hem wat minder, wordt hij te mager, dan geef je wat meer.

Als je konijn een dikke wintervacht heeft lijkt hij misschien dikker dan hij is. Ik zou, zoals Naomi al aangaf, eens goed voelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .