Ga naar inhoud

vechten


Dipsy

Aanbevolen berichten

Ik ben me rot geschrokken net. Mijn zoontje kwam me net halen dat bailey en dipsy aan het vechten waren.

Ze liepen los in de tuin en ik heb niet gezien hoe het gevecht begonnen is, volgens mijn zoontje begon Bailey (exram)

Ik zag ze hoog in de lucht springen en ze bleven elkaar aanvallen.

heb ze uit elkaar moeten halen..

Plukken haar overal.

Nu weer samen in de ren gedaan en durf ze niet uit het oog te verliezen.

Hoe kan dit nou ineens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien komt het doordat ze op terrein waren wat niet hun permanente stek is. Ik merk het bij mijn konijnen ook wel eens als ik ze met panelen extra ruimte geef. Mijn koppels zijn erg klef en stabiel, maar met tijdelijke andere ruimte erbij gaan ze dan soms ook opeens lopen klieren naar elkaar. Maar bij jouw nijnen ging het er zo te lezen wel even heftig aan toe. Zijn ze nu in de ren weer rustig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben gelukkig niet meer gevochten, heel even bij elkaar gelegen, maar gaan nu vooral hun eigen gang weer.

Ik hoop dat het iets was voor 1 keer, maar zie wel dat Dipsy steeds aandacht blijft vragen aan Bailey dan duwt ze zichzelf helemaal onder bailey zo van, was me nu. Alleen Bailey doet daar weer niks mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dipsy ik heb dat hier ook al eens meegemaakt, vanuit het niets (vond ik) ineens een heftig gevecht, echt als een bol inelkaar gestrengeld bijten, trappen, plukken haar vlogen in het rond, ik schrok me rot! Snel de ren in gegaan, toen hielden ze op. Gingen allebei helemaal ontdaan en uitgeput in een hoek zitten. Daarna nooit meer gezien en daarvoor ook niet. Heel raar!


Ik hoorde toen dat het wel eens zou kunnen dat wanneer konijnen aan elkaar merken dat er eentje niet helemaal in orde is, ze op die manier proberen de macht te grijpen. De "underdog" ziet zijn kans eindelijk. Of, ze proberen het dier dat niet helemaal in orde is, uit de groep te werken. Iets in die richting. Wij zullen dat als mensen nooit helemaal begrijpen, bij dieren zou het zo kunnen functioneren.


Nu blijkt achteraf dat een van hen inderdaad niet helemaal in orde was, waarschijnlijk toen al, al merkten wij dat niet.


Hou het maar goed in de gaten!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .