Ga naar inhoud

Mag een konijn yoghurt


SuzanneKnuffel

Aanbevolen berichten

Nee, niet doen. Daar zal je konijn darmproblemen van krijgen. Nadat een konijn stopt met moedermelk drinkt het geen zuivelproducten meer en raken zij daar inderdaad intollerant voor. Van alle zuivel en alles waar zuivel in zit (dus naast koe ook van andere zoogdieren, ook producten waar zuivel in zit zoals kaas, veel soorten brood en geproduceerd voedsel zoals koek) kunnen zij dan diaree krijgen. Niet geven dus.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef mijn honden af en toe yoghurt over hun brokken. Tip van mijn dierenarts, omdat Robin nogal eens poep eet de viezerik. ;)

De konijnen krijgen dat dus niet om bovengenoemde reden. Ook niet de lactosevrije varianten. Zijn veganistisch ingesteld en melkproducten zijn dierlijk. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms, niet altijd. Het kan verschillende oorzaken hebben. Ze kunnen het gewoon lekker vinden, heel angstig zijn, een bepaald stofje missen. En hierover zijn ze het onderling ook niet altijd eens, maar mijn dierenarts raadde het aan en bij Robin werkt het wel. Bovendien zijn het hier geen enthousiaste eters en dan wel. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .