Ga naar inhoud

Inenten volgende week met hoge temperaturen?


Eva93

Aanbevolen berichten

Ik heb voor aankomende woensdag een afspraak met de dierenarts staan om de jaarlijkse inenting te laten herhalen. Maar nu zie ik dat juist vanaf woensdag tropische temperaturen worden verwacht.


 


Hebben er mensen ervaring met laten enten op warme dagen? Omdat de meeste konijnen wel wat slomig worden na een enting en daar twijfel ik over in combinatie met het warme weer. 


 


Ik heb speciaal  woensdag gekozen omdat ze de rest van de week overdag  binnen kan lopen, we hebben een stenen vloer dus in huis wordt het maximaal een graad of 24. De autorit is gelukkig ook maar 10 minuten, maar wil voor de zekerheid even weten of er mensen zijn die dit al eerder hebben laten doen op zo'n warme dag? 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het autorijden zelf is gelukkig niet echt een probleem, ze vind het altijd wel best. Ze gaat vaak lekker ontspannen languit liggen in de transportbox, het is ook geen moeite om haar daarin te krijgen. Nu zet ik de transportbox wel altijd op schoot, misschien dat ze daarom rustiger is. Ik maak me eerder druk om de temperatuur in de auto.Misschien van tevoren even de airco laten draaien zodat het niet té warm is. 


 


Gelukkig hoef ik me dan niet te druk te maken over de enting, want volgende week kwam juist zo goed uit ivm werk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze ook niet de stress/hitte van de autorit en de wachtkamer/behandelkamer aandoen met die hoge temperaturen. In ieder geval niet voor iets wat ook wel een weekje later kan zoals een enting. Ik zou ze lekker in hun eigen omgeving met rust laten en de afspraak naar wat later verzetten.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb besloten dat ik toch morgen maar even ga bellen, zie dat het  volgende week maandag rond de 25 graden wordt.. scheelt maar 5 graden maar misschien is dat net genoeg. Nu hopen dat de DA daar niet moeilijk over doet, ik neem aan dat je tot 24 uur van tevoren nog kan verzetten.  


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .