Ga naar inhoud

Nieuweling krijgt eigen mening


Henri_

Aanbevolen berichten

Barney is nu drie weken bij ons en de koppeling met Pebbles lijkt aardig geslaagd. Ze zitten lekker samen bij elkaar in het hok en doen wat alle konijntjes moeten doen: eten, wassen, poepen en piesen.


Koppeling geslaagd!


 


Maar nu het volgende: Na een dag buiten in de tuin spelen roepen we Pebbles en dan huppelt ze vanzelf het hok in.


Barney daarentegen die denkt ja daahaag, ik ga echt dat hok nog niet in (en dat 's-avonds om half elf!). Zondag en gisteren was hij dus het hok niet in te krijgen. Door al het gehannes in de tuin denkt Pebbles op een gegeven moment ha, we spelen nog even verder en komt dan ook het hok weer uit.


 


Lachen, gieren, brullen natuurlijk, maar HOE kunnen we Barney nou een beetje trainen dat ie ook het hok in hupst als wij dat willen? 


 


Ondanks dat Barney nu best wel goed met Pebbles kan opschieten, is hij nog wel bangig van mij en dat wordt niet beter als ik 'm steeds laat in de avond uit de tuin moet plukken en terug moet zetten in 't hok.


 


Tips gevraagd! (alweer)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dat wel zou kunnen werken, zuurdistel zijn ze gek op. En van die groene knabbelstaafjes van zo'n goeiekope winkel.


 


Maar ik zal dan maar binnenblijven, als ik verschijn.... :-)


 


Gisteravond zat hij 'boven' in het hok saampjes met Pebbles, ik zie het in m'n ooghoek (ik zat binnen!), ik draai me naar 't raam en hop, meneer zit al weer buiten! :-)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het al voorgesteld aan m'n vrouw maar die moet nog even wennen aan het idee. Als Barney zo door blijft gaan wordt dat wel een oplossing denk ik.


 


Met Pebbles en BammBamm ging het altijd prima! De kinderen konden het zelfs, ze 's-avonds in het hok krijgen door gewoon te roepen! Mij is het nooit gelukt overigens, ik ben de konijnen boeman thuis...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Door Barney elke keer op te moeten pakken kan hij alleen maar banger worden voor jou.


Ik merk dat ook aan Koos.


Oppakken vind hij niets dus laat ik hem lekker op zijn 4 pootjes lopen.


Dat gaat prima, hij komt naar mij toe en eet uit mijn hand.


Maar een knuffelkonijn is hij niet.


Af en toe laat hij zich langer aaien maar meestal is hij met 1 aai over zijn bolletje weer een eindje bij mij uit de buurt.


 


En het voordeel van een ren is wel dat ze 's nachts, als ze het actiefst zijn, buiten kunnen blijven.


Toch nog maar eens met je vrouw overleggen. ;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha toen ik nog een groepje had mochten ze ook overdag en 's avonds loslopen. Weken heb ik net zoals jij achter ze aan gejaagd om ze weer terug in hun hok/ren te krijgen. En dat valt niet mee met 4 a 5 konijnen! Toen bedacht ik ook dat het makkelijker zou moeten kunnen en heb ik ze met iets lekkers gelokt. Op dag 3 hoefde ik 's avonds alleen maar de deur open te doen en ze kwamen enthousiast op me af en gingen zelf hun hok/ren in (en ik heb schuwe konijnen). Geweldig om te zien! Heel af en toe ontsnapte er dan nog wel eens 1 die zijn plakje wortel dan snel meenam naar de tuin :P Tegenwoordig voer ik ze 's avonds en zou het dus nog makkelijker gaan.

Maar een permanente grote ren is natuurlijk beter, dan kunnen ze altijd een sprintje trekken enz. Ik ben nu ook wat huiveriger voor roofdieren. Eergisteren stond er hier bijvoorbeeld opeens een kat voor de ren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat als ze een ruime ren aan het hok hebben, ze het minder erg vinden om naar binnen te moeten. Nu kunnen ze hun energie natuurlijk niet kwijt.

Even een rare vergelijking misschien. Mijn vorige papegaaitje ging nooit uit zichzelf terug in de kooi, totdat hij een nieuwe veel grotere kooi kreeg. Dan ging hij uit zichzelf af en toe de kooi in, want die was nu wel leuk.

En het helpt natuurlijk als je ze pas voert om half 11.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .