Ga naar inhoud

Inenten.


Mariekexx

Aanbevolen berichten

Nee... jullie begrijpen me dus verkeerd.

Hij was gewoon gezond en NA de vaccinatie werd hij rustiger en uiteindelijk dus EC....

 

Door stress etc. kan EC opspelen. Maar de vaccinatie zelf staat daar los van. Door nu te zeggen dat je nooit meer ent geef je anderen misschien het idee dat ze het ook maar niet moeten doen. Ik heb 2 wilde myx konijnen uit hun lijden moeten laten verlossen bij de dierenarts. Dat brak me al, laat staan dat het mijn eigen konijnen zou overkomen. Daar pas ik voor, liever voorkomen dan genezen. 

@Stamperpluis, ik hoop dat je konijntje snel weer gezond is en weer brokjes eet!

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eerlijk gezegd (om er nog een schepje bovenop te doen) dat als je je konijn niet meer gaat inenten omdat hij daar EC van gaat kijken dat je dan net zo goed álle stress situaties kan voorkomen zoals bezoekjes aan de dierenarts, verhuizen, weet ik veel wat (sarcasme natuurlijk)..wat ik hiermee wil zeggen is dat EC zoals hier boven al gezegd is door stress/verminderde weerstand kan komen..deze keer komt het misschien volgens mij door de enting maar er zijn nóg veel meer situaties waarin het kan optreden die niet altijd te voorkomen zijn...Het is natuurlijk jou keuze om niet in te enten maar ik snap de logica niet helemaal dat als een konijn tegen Myx/VHS ingeent wordt en hij krijgt EC dat je dan zegt dat hij er ziek van wordt en niet meer gaat enten...zijn toch nogal verschillende ziektes..Als ze Myx. erdoor gekregen hadden dan had ik het nog begrepen dat je denkt dat het van de enting komt..


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zeg ik toch ook dat vaccinatie voor stress kan zorgen? (en lichtelijk verminderde weerstand). Ik zeg alleen dat er véél meer stress situaties of situaties waarbij een konijn verminderde weerstand heeft zijn en dat je al die situaties lastig kan voorkomen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil Hannibal eigenlijk weer mee op vakantie, maar dat is in Zeeland en daar schijnen die ziektes echt wel te zitten. Uren in de auto op schoot daar heeft ie geen moeite mee, maar die vaccinatie zet z'n immuunsysteem wel aan het werk. Ik ben zo bang dat Hannibal weer ziek wordt, het was verschrikkelijk om hem ziekjes te zien :(


Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap ik..Ik weet niet of het een optie is (dat zou je met je dierenarts moeten bespreken) maar mijn vorige dierenarts raadde iets aan als preventief een kuur van panacur bijv. in geval van verhuizing, misschien is zoiets bij jou ook een optie? Dit zou ik wel echt met je dierenarts bespreken want je kan ze natuurlijk niet blijven vol pompen met medicijnen, maar mijn dierenarts (of nouja, ik ben daar 1 keer geweest) raadde dat aan en wilde dat zelfs officieel invoeren ofzo..Ik heb dat niet gedaan uiteindelijk omdat ik er niet zo'n voorstander ben om dieren 'preventief' met medicijnen vol te gooien zonder dat het echt zeker weten een effect heeft..Maar mocht je daar bang voor zijn kan je de voor en nadelen hiervan misschien bespreken met je dierenarts? (Bijv. een panacur kuurtje na de inenting..) Het zou ook even goed kunnen dat hij helemaal niet ziek wordt van de inenting he, i kweet niet hoe hij de vorige keer EC kreeg, was het gewoon willekeurig of bijv. na een verhuizing?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige keer waren ze buiten en was er een kat in de achtertuin gekomen :@  Niets gebeurd maar wel paniek natuurlijk. Diezelfde avond liep hij wankel en viel hij om (meteen naar de dierenarts gegaan). Ik zal het wel aan de dierenarts vragen wat hij er van vindt, ik heb volgende week tijd dus dan ga ik wel met Hannibal en de rest naar het spreekuur.


 


Hannibal is heel erg relaxed, ik ga nu nog even tv met hem kijken, hij vindt het zalig om bij me te liggen =)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .