Ga naar inhoud

Het ingewikkelde trappetje


bob

Aanbevolen berichten

Sinds gister is hier een koppeltje konijnen. Ze hebben een ren met daarboven nog een 'verstop'hok ik heb alleen het idee dat ze het trappetje niet snappen. 


 


Ik heb net 1 van de 2 naar boven geholpen maar de ander ging er niet achter aan en die ander is nog wat banger dus die wil ik niet te veel dwingen. 


De ander heb ik weer naar beneden gehaald en ik sluit nu het boven hok even af want ik moet weg tot eind van de middag. Ze zijn nog niet heel lang samen dus ik kreeg van de opvang de tip dat ik wel in de gaten moet houden dat de 1 niet een paar uur boven zit en de ander beneden omdat ze dan misschien weer bonje met elkaar krijgen.


 


Heeft iemand tips hoe ik ze het trappetje op krijg? 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Koos durfde ook eerst het trappetje naar beneden niet af.


Het kleine trappetje naar boven naar zijn nachthok was geen probleem maar helemaal naar beneden onderin het hok durfde hij niet.


Ik heb op een avond een paar stukjes sla op het trappetje gelegd en toen zat hij in één keer wel beneden.


Sindsdien rent hij het trappetje op en af. :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook het idee dat de meeste konijnen liever opstapjes gebruiken dan trapjes. Je kunt nog proberen de trap minder steil te maken door er iets onder te leggen.

Sowieso zullen ze nog erg moeten wennen dus geef ze maar lekker de tijd.

Als je het afsluit zorg dan dat er in hun ren wel iets van een verstop plek voor ze is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ik ben nu weer thuis dus hou hem open tot vanavond, kijken of ze er wat mee doen. Anders moet ik inderdaad een opstapje gaan overwegen. Ze hebben beneden een grashuis staan :) .. Die ze de hele ren door trekken :D 


Link naar reactie
Delen op andere sites

update: ik heb op elke tree van het trappetje gister avond brokjes gelegd. Toen ik net de ren open deed kwam een konijn keihard naar beneden racen via de trap dus ik denk dat ze wel wennen.. 


 


Ze mogen ook wel opschieten want het grashuis dat beneden staat is bijna helemaal gesloopt. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,


 


Het hok wat ik voor mijn nijnen heb, heeft ook een trappetje om in het ren gedeelte te komen.


Pluis vliegt er in twee sprongen op en af, en Amadeüs vertikt het de trap te gebruiken. Hij vind het gewoon eng.


Als ik hem zelf in de ren neerzet heeft hij de grootste lol, veel rennen en springen. Maar ook zelf weer terug naar boven met het trappetje vertikt meneer.


 


Ik heb van alles geprobeerd, maar niks helpt.


Sommige konijnen willen gewoon echt niet.


 


Maar misschien dat hij het ooit nog eens gaat doen, ik wacht het af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .