Ga naar inhoud

suf konijn. Verstopping?


hemmel

Aanbevolen berichten

Klavertje is niet zichzelf. Hij zit in elkaar gedoken en loopt niet weg als ik hem op wil pakken. Hij eet wel.


Vanmiddag naar de kk dierenarts geweest. Alles gecheckt, niks gevonden. Proefondervindelijk heeft hij een pijnstiller gehad: als hij daarvan even zou opleven, zou het pijn zijn geweest. Maar hij is nog steeds suf.


Ik heb hem apart gezet op de onderverdieping van de kooi, met water, brokjes, hooi en toiletbak. In die drie uur is er nog geen keutel uitgekomen. Is dat normaal? De dierenarts zei dat hij keutels in de darm kon voelen.


Ik heb hem maar zo nat mogelijk wortelloof gegeven. Ik zie hem ook niet drinken. Hij is veel groente gewend.


 


Wanneer moet hij keutelen?


En als hij verstopping heeft, kan ik dan niet beter saai hooi geven, ipv hem vol te stoppen met loof?


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh maar dat is toch niet zo lang? Hou hem maar goed in de gaten maar ik vind 3,5 uur niet keutelen niet apart. Normaal gesproken keutelen ze ook urenlang niet toch? Ik weet niet waar je het wel moet zoeken behalve hem heel goed in de gaten houden, want er zit toch iets niet goed. Maar óf de tijd zal leren wat dan, óf, en dat hoop ik natuurlijk, het gaat vanzelf weer over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Alweer zes weken voorbij. Intussen dacht ik dat ik naar de da was gegaan omdat mijn konijn tam was geworden, en voelde ik me een sufferd.


Maar vandaag ben ik opnieuw met Klaver naar de da geweest, dit keer omdat hij 200 gram is afgevalen in een maand. Hij had een natte kin en ik vind dat hij veel drinkt. Dit keer vond de da een harde massa in zijn blinde darm. Dus hij heeft nu laxeermiddel (laxatract) en iets om de darmen te stimuleren (cisaral, dat volgens de da in mijn ehbk-doos hoort te zitten). Over 5 dagen moet het beter gaan. Bij geen verbetering over twee weken terug voor een bloedonderzoek.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat inmiddels goed met hem hoor. :) hij lijkt helemaal van de haakjes af te zijn.

Maar zijn haakjes bij klaver uitgesloten?

Daar moest ik meteen aan denken.

Jop at namelijk ook nog wel. Het viel me alleen niet op dat het veel minder wat, doordat de rest zijn deel op at.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar zijn haakjes bij klaver uitgesloten?

 

De da kon alleen de achterste kiezen niet zien. Alle andere tanden zijn goed. Als hij over twee weken een bloedonderzoek krijgt, moet hij onder lichte narcose en dan kijkt ze meteen even naar de achterste kiezen. Of hij is over 2 weken beter.

 

Klaver is een KEI in losworstelen. Ik ben trots op 'm ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .