Ga naar inhoud

Ent reactie?


Sonja1990

Aanbevolen berichten

Sores is Dinsdag geënt. 
Hij heeft nu een bult in zijn nek. Dit is mij eerder niet opgevallen maar hij is nu ook niet echt een konijn wat eens lekker komt knuffelen. 

De bult zit links in zijn nek en is ongeveer 2 cm groot (volgens mijn vader die wat beter is in een inschatting maken dan mij). 

Is dit een 'normale' entreactie of moet ik me zorgen maken?

Heb de dierenarts al gemaild maar die zal denk ik morgen pas reageren ivm pasen. 

Dus als iemand me gerust kan stellen dan hoor ik het graag. 

En zo niet, dan ook natuurlijk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eerlijk zeggen dat ik met 3 konijnen was en ik dus niet precies heb gezien waar ze heeft geprikt. 
Ook omdat we het ondertussen over mijn overleden Maartje en onderzoeken hebben gepraat is dat me ontschoten om daar op te letten  :$ 
Maar het zou kunnen dat ze links in de nek heeft geprikt al zou ik zeggen dat ze rechtshandig is en je dan toch eerder aan de rechterkant zou prikken... 

 

Hij is al eerder geënt en vind het daarom dus 'zorgelijk' dat er nu een ent reactie komt.
Maar dan zou het met een week of 2 weg moeten trekken toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de bijsluiter staat dit: 


4.6 Bijwerkingen (frequentie en ernst) Een tijdelijke verhoging van de lichaamstemperatuur met 1-2ºC kan voorkomen. Een kleine, niet pijnlijke zwelling (diameter maximaal 2 cm) op de injectieplaats wordt regelmatig waargenomen binnen de eerste twee weken na vaccinatie. De zwelling zal ongeveer 3 weken na vaccinatie volledig verdwenen zijn.

http://ec.europa.eu/health/documents/community-register/2011/20110907107988/anx_107988_nl.pdf



Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijsluiter staat gewoon op internet :)


 


Het hoeft niet per se letterlijk een entreactie (reactie op de entstof) zijn, het kan ook een reactie zijn op het prikken zelf. Misschien toch een naald die niet helemaal steriel was of iets dergelijks. In elk geval zit er hier af en toe (één op de vijftig of zo) met een dergelijke bult tussen, geeft niks.


  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .