Ga naar inhoud

plas oplikken?


belleke

Aanbevolen berichten

Deze week zag ik iets heel vreemds. Mamski had buiten de bak in de ren geplast en ging het toen uitgebreid oplikken?

Ik heb dat nog nooit eerder gezien en vraag mij dus af herkent iemand hier dit gedrag?

Moet ik mij zorgen maken.

Zij was in december ziek en is toen behandeld voor EC. Helemaal zeker was het niet of ze dit had. Maar ze plaste toen ook naast de bak en was nat van onderen.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft mijn voedster Venco ook een tijdje gedaan. Inmiddels zie ik het niet meer, omdat de plasjes tegenwoordig netjes in de bak belanden. Het maakte haar ook niet uit of het een plasje van haarzelf was of van een ander.. Ze staat 'onderaan' in rang, om het zo maar even te zeggen. Ik ben er nooit achter gekomen waarom ze het deed, maar misschien had dat ermee te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag dat ook bij Klaver toen die niet meer zindelijk kon zijn. Zag het laatst ook bij een konijn met EC die niet meer zindelijk was op een filmpje op Facebook. Ik vroeg ernaar en dat konijn was altijd zindelijk geweest en dat niet in de bak plassen en plasjes op likken was pas vanaf dat ze achterhandsproblemen had.

Ik denk dus eigenlijk dat het zo is dat ze dus op willen ruimen, de boel schoon willen houden. Konijnen zijn natuurlijk van nature zindelijk en schoon. Op het moment dat ze problemen krijgen daarmee en per ongeluk overal plassen denk ik dat ze dat vervelend vinden en het zo op proberen te lossen. Het is maar een theorie hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .