Ga naar inhoud

luxe probleem


elnienkjo

Aanbevolen berichten

SInds de dood van Saar komen mijn twee overgebleven konijnen niet meer buiten de kooi. Dat is niet echt een probleem natuurlijk maar ik vind het wel jammer want ik mis het wel die konijnen die af en toe lekker door de huiskamer sjeezen of komen bedelen voor iets lekkers.  


 


Het kan natuurlijk zijn dat ze hun vernieuwde honeymoon aan het vieren zijn door de hele dag tegen elkaar aan te liggen en elkaar te wassen, maar deze twee zijn altijd wel vrij passief geweest, vaak nam Saar ook een van de twee op sleeptouw. Nu lijken ze ook banger te zijn voor mij.


 


Situatie is als volgt: Een kooi twee verdiepingen a ongeveer 2m2 (1x1 per verdieping) en 24/7 het deurtje open. Naast het hok ligt een driewegtunnel en een kartonnendoos waar ze doorheen kunnen rennen en aan knagen, in de kooi wat speelgoed maar daar doen ze eigenlijk niets mee. 


 


Iemand suggesties?


 


Ik heb zelf bedacht om ze misschien weer in een 1,20 kooi te zetten (24/7 open) zodat ze er nog eens uit komen en ik ze ook nog eens zie of misschien als uiterste redmiddel weer kijken voor een iets avontuurlijke derde bij te zoeken. Of vinden jullie dat ik me er maar bij neer moet leggen?


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je zelf denkt dat het leukste is voor de konijnen. Het is nog maar kort zo natuurlijk, dus misschien is de honeymoonfase straks ook wel voorbij dus je zou het ook nog een paar weken aan kunnen kijken natuurlijk.

Ik moet zeggen dat ik het wel erg herken, nadat Klaver bij mij overleden was werd het wel heel stil in de ren. Clint en Hazel zijn maar suf geworden. Eerst waren ze nog best klef samen maar ook dat lijkt minder geworden. Ze gaan een beetje hun eigen gangetje en er gebeurt niet veel. Als het weer of het tijdstip ze niet aan staat vertikken ze het tegenwoordig zelfs om hun hok uit te komen voor eten.

Ze zitten maar een beetje hun tijd uit te zitten heb ik het idee. Natuurlijk hebben ze ook echt wel wat aan elkaar, het is niet zoals een konijn alleen maar ik vind maar met zijn tweeën denk ik ook niet zo leuk voor ze. Daarom heb ik nu van de week toch maar besloten om er een derde konijn bij te nemen en voor het evenwicht ook meteen een vierde.

Dit is wel na het een aantal maanden aangezien te hebben, Klaver is nu een half jaar weg uit de ren. Ik dacht dat het misschien ook wennen was voor mij, maar het blijft dat ik het suf vind. Maar kan bij jou misschien ook wel gewoon wennen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie hier precies hetzelfde. Sinds Evi er niet meer is (2 weken nu) is er veel meer rust. Nu moet ik zeggen dat ik er van geniet, want sinds Floris ziek was geweest, was er veel ruzie en gejaag. Ik dacht dat dat door Puck kwam, maar nu merk ik dat Evi de stoorzender was. De andere drie worden langzaamaan steeds meer een trio i.p.v. drie losse konijnen.


 


Ik geloof dat ik het nog even aan zou kijken. Als het zo stilletjes blijft, is de kooi aanpassen denk ik een goede optie. Ze kunnen eruit, dus een kleine kooi is geen probleem. Je koppel is blijkbaar heel gelukkig zo samen, dus of je er een derde bij moet doen, vind ik een lastig dilemma. Waarschijnlijk is het verstandiger dat niet te doen, maar in dit soort gevallen beslis ik ook meestal meer met mijn gevoel. ;)


 


@Lonja: leuk dat je er toch weer dames bij neemt. Ik ben benieuwd. Heb je al een stel uitgezocht? Die 2 halfwildjes uit het vraag en aanbod topic misschien? Of geef je de koppeling uit handen?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is natuurlijk een verschil tussen rust en saaiheid. Toen Stip ziek was en ik had er nog 3 was er meer rust, maar wel op een vrolijke manier. Toen er nog 2 waren werd rust gezapigheid. Maar een beetje zitten kijken en zo.

Christa, Juliët en Zeewier gaan voorgesteld worden. Ik heb zeker gedacht aan de twee halfwilde dames, heen ze ook overwogen, maar Juliët lijkt mij heel leuk en ik denk dat dat een konijntje is wat de heren nodig hebben en Zeewier zou daar waarschijnlijk ook goed bij passen. Het is dus naar mijn idee een wat veiligere keuze gebaseerd op de karakters. Ga ze zelf koppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is inderdaad een verschil tussen rust en saai. Mijn trio was rust, ze hadden allemaal hun eigen rol binnen de groep,daarnaast was er ook een relatie tussen elk konijn onderling. Ben benieuwd of die rollen nu gaan veranderen tussen bram en aisha nu de dominante voedster weg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is vanwege de zeewierdude van de zeewierboerderij geloof ik :P

Nu weer genoeg Nienkes topic gekaapt ;)

klinkt bij Bram en Aisha alsof ze wel nader tot elkaar komen toch? Op zich is dat leuk. Hier was dat eerder ook wel maar later veranderde het toch, in de loop der maanden, ik weet niet hoe die logica is. Ze lijken nu juist uit elkaar te groeien hier. Af en toe hebben ze hun momentjes. Maar meestal zijn ze ieder voor zich bezig. Het blijft apart hoe konijnen veranderen onder invloed van elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Even een oud topic omhoog halen :P


 


Ik ben heel blij dat ik het zo heb opgelost met een kleinere open kooi. Ze zitten nog steeds het gros van de dag in de kooi, ze komen er wel meerdere keren per dag uit, maar meestal na  tien minuten liggen ze weer languit in de kooi. Dus ik denk niet dat ze de kooi onprettig vinden. En bovendien zijn ze veel tammer geworden nu ze meer 'open' zitten.


 


Ik ben ooit van een 'ok' duo Bram en Saar, naar een klef trio met Aisha erbij, en nu naar een super duo gegaan van Bram en Aisha. Achteraf was Saartje gewoon veel te actief en te 'slim' voor de andere twee, en te dominant. Ze vond ze heel lief, maar die moest de hele dag bezig zijn en daarin had ze niks aan de andere twee. 


 


Aisha had na de dood van Saar wat moeite haar nieuwe rol als alfa-dame te vinden. ze werd heel dominant naar Bram toe, hele dagen rijden en keutelde en sproeide overal in huis, maar dat is gelukkig weer gekalmeerd en nu is ze weer zoals ze was, maar met iets meer zelfvertrouwen. 


 


Bram en Aisha zijn echt uit hetzelfde hout gesneden. Lekker de hele dag knuffelen en als ze uit de kooi gaan doen ze dat samen, zelfs geaaid worden doen ze het liefst als ze naast elkaar liggen, dan blijven ze allebei heel relaxt liggen. En Bram zit zelfs heel goed in zijn vacht voor het eerst in jaren nu hij niet alleen meer bezig is met poetsen, maar ook gepoetst wordt. 


 


Ik mis Saar nog wel, maar ik ben super blij met mijn huidige koppeltje 

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .