Ga naar inhoud

BD keutels blijven


Pippa

Aanbevolen berichten

Beste BBers

Voor het eerst in mijn konijnengeschiedenis een konijn dat BD keutels blijft laten liggen.

Nee hij krikgt niet te veel eten (al 4 weken hooi en water)

Nee hij is niet te dik. Heeft iemandd een idee wat het is en wat ik kan doen?

Heb nu elke dag t hok en hemzelf onder de plakpoep...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijgt hij helemaal geen biks meer? Ook geen groenten gegeven die hij niet gewend is?

Als je alle dingen die met voeding te maken hebben kunt uitsluiten zou ik met hem naar de dierenarts gaan. Het zou een probleem als artrose kunnen zijn, waardoor hij door de pijn niet meer goed bij de keutels kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je Sanne voor het meedenken. Niets gehad enkel hooi en water toen t begon. nu zijn we dus dik 4 weken verder en nog elke dag het hele hok onder. Voordat t begon kreeg hij enkel hooi, water en SS. Ik heb de SS dus weggelaten. Artrose lijkt me sterk maar had gekund als je hem niet kent. hij is pas 3. kan zich nog helemaal opvouwen. (kan ook bij zijn billen) springt en rent nog overal op over en onderdoor. Tis echt een raadsel. Daarom was dit mij laatste optie. Even hier na te vragen of iemand er ervaring mee heeft. Zo niet dan toch naar de Dierenarts. Hij maakt trouwens ook nog perfecte gewone keutels.

Zucht... No Clue

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan wormpjes zou je inderdaad kunnen denken of een ander organisme wat de darmflora verstoort. Duidelijk is dat hij zn BD-keutels niet wil omdat er waarschijnlijk iets mee aan de hand is.


Enige manier om daar achter te komen is denk ik toch een ontlastingsonderzoek door de dierenarts inderdaad. Zou het anders ook niet weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de da geweest. Hij is verder helemaal gezond. Volgens de da ziet zijn ontlasting er prima uit en is de enige verklaring dat hij zijn keutels niet lekker vind. Dit zou dus komen door wat er aan de voorkant in gaat!! Dit at hij wel heel goed maar volgens de da zouden zijn bdkeutels er een raar smaakje van krijgen. Dus overgestapt op ander hooi en meteen vanochtend al geen bd keutels gevonden!!!!!

Dacht dat t wel handige info was mocht er nog iemand ooit tegenaan lopen.

Ik had ook nog een mail van de wilhelminakliniek. Zij gaven aan dat in dit soort geval sprake kon zijn van megacolon en dus TE veel bd ketels geproduceert werden om op te eten.

Hoop dat mijn bevindingen weer leerzaam zijn voor alle bunnie lovers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .