Ga naar inhoud

Normaal gedrag? (filmpje)


Erika92

Aanbevolen berichten

Ik heb maar eens een filmpje gemaakt van mijn koppeltje omdat ik me al een tijdje afvraag of hun gedrag naar elkaar wel normaal is.


Onderstaand filmpje is van 's ochtends want dan zijn ze het ergste, omdat ze dan hun biks krijgen en even gek worden.


 


Pim en Noedels zijn 8 en 6 maand en sinds oktober een koppel.


De koppeling ging wat stroef, van donderdag tot zondag was Pim doodsbang van Noedels.


Hiermee bedoel ik er luid knorrend en stampend vandoor schieten zodra hij haar maar zag.


Dat ging steeds wat beter en nu blijft hij vaak zitten als zij er aan komt, maar, zoals je ziet op het filmpje, het wegrennen en achtervolgen gebeurt hier nog steeds dagelijks.


Meestal wanneer Noedels hem langs achteren nadert.


Komt ze langs voor dan drukt hij zich meestal tegen de grond en gaat  zij er leuk bij zitten.


Ze zitten heel vaak ook gewoon leuk samen, hij kruipt vaak een beetje onder haar en  zij wast hem dan even. 


 


Waar meteen mijn tweede vraag vandaan komt: hoe zit dat dan met wie de dominante is?


Ik dacht dat degene die gewassen werd hoger stond, het is ook altijd zij die hem wast. Maar uit al het andere gedrag lijkt zij wel de baas.


Niet dat het me zoveel uitmaakt maar ik vind het interessant om meer over konijnengedrag te leren.


 


Op het filmpje lijkt het alsof zij hem altijd port in de zij, maar ik snap echt niet waarom dit gebeurt en waarom hij altijd zo blijft wegrennen (dit gaat ook echt wel enkele minuten door en vaak gebeurt het wanneer ik de kamer binnen kom en de spanning dus wat stijgt omdat ze iets lekkers verwachten).


Ze bijten elkaar trouwens nooit (op 1 incidentje ooit na).


 


>https://www.youtube.com/watch?v=hKBcwTxpbRw&feature=youtu.be


 


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het precies zo als in dit filmpje. Rond etenstijd tenminste ;)

Als ik met eten kom, jaagt mijn ram alle dames weg. Inmiddels gaan de dames ergens veilig zitten tot het eten er ligt. Dan keert de rust terug. Als ze verder wel leuk zijn samen, zou ik me er niet druk over maken.

T.a.v. het wassen wordt hier vaak gezegd dat degene die gewassen wordt de dominante is. Dat is zeker niet mijn ervaring. Het dominantste konijn is hier ook de wasmachine. En ook bij andee koppels is het niet altijd zo duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfde als bij Christaaa. De ex ram jaagt de dames weg bij etenstijd. Meestal komt Ruby dan toch eten en dan pas Saffier. Jack is ook de baas, maar wast de dames ook vaak. Als ik eeaan kom jaagt hij ze ook beide weg. Alleen zijn ze heel lief met 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben blij te horen dat dit normaal konijnengedrag is.


Ik word er soms wel gek van, dan kom je daar 's ochtends met je slaapkop binnen en dan beginnen ze, doe toch eens normaal!


Maar als ik me geen zorgen moet maken laat ik ze maar lekker, ik vond het altijd zo'n stresserende bedoening voor beide.


 


Ze eten precies ook niet graag bij elkaar,ik strooi alles gewoon op de grond en dan blijven ze zo zenuwachtig en vaak pakken ze beiden een biks of groente vast en gaan die ergens anders opeten.


 


En weer wat bijgeleerd over de dominantie, dan zijn de vrouwen hier toch de baas in huis ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ze dit gedrag ook nog steeds bij mn koppel hoor :) heb het nooit als onrust ervaren. Hier gebeurt het oveirgens gewoon willekeurig en staat het niet met eten in verband. Mijn rammetje (dwergje) is gewoon een stuk actiever dan mn voedster, soms heb ik het idee dat ie gewoon achter der aan rent vanuit t oogpunt: "kom luie vrouw breng er eens wat beweging in" beide maken tussendoor ook binkies en daarna word ieder uitgebreid gewassen.

Trouwens wat hebben ze een fijne ruimte bij jou!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha hier zijn ze beiden nog super actief dus daar kan het niet aan liggen, ik hoop zelfs dat ze wat rustiger worden als ze meer dan 1 jaar zijn.


Grappig dat ze binkies maken tussendoor, dan weet je wel dat ze gewoon veel plezier hebben met elkaar :-D


 


Ik vind het jammer dat mijn konijntjes geen binkies meer maken. Noedels deed het vroeger toen ze nog alleen zat en ik wat bij haar kwam zitten, dan kreeg ze haar dolle 5 minuutjes en werd er door heel de kamer gecrosst. 


Maar sinds haar twee koppelingen heeft ze het nooit meer gedaan, ik vraag me af waarom.


Niet elk konijn doet dit maar zij deed het vroeger wel, ik vraag me af of ze minder tevreden is.


 


En bedankt voor het compliment! 


Dit was eigenlijk de kamer waar mijn vriend zijn fitness deed, ik heb ze een klein beetje ingepalmd  :angel:


Link naar reactie
Delen op andere sites

Door die binkies ervaar ik het dus ook niet als onrust, ze lijken er echt gewoon plezier in te hebben. Ik durf niet te zeggen of jou hupsels rustiger worden, hier word mn rammetje morgen 3 en mn voedster over een maand 3. Mn meisje is altijd de rustige knuffelkont geweest met afentoe een gekke bui, mn ventje is altijd aanwezig geweest.

Geen binkies wil trouwens niet direct zeggen dat ze niet tevrede zijn hoor, mn dametje doet sowieso geen binkies op t laminaat terwijl mn ventje dat wel doet. Mn dametje laat der tevredenheid meer zien met bunnyflops ;)

Haha en leuk dat ze die kamer gekregen hebben :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .