Ga naar inhoud

Kiddo heel erg ziek :-(


kb1988

Aanbevolen berichten

Gisterenochtend op tweede kerstdag had Kiddo bijna niet gegeten en zat heel erg stil in zijn hokje. Ik was alert, maar nog niet meteen ongerust. Dit kwam pas toen deze zelfde situatie gisterenavond niet veranderd was. Meteen naar de spoedhulp van de Dierenarts... Hij had 34 graden, terwijl volgens de DA 39 normaal is. Ik moet hem 5x per dag dwangvoeren en 3x per dag medicijn toedienen. Hij heeft de eerste nacht in een warme gang doorgebracht in een boodschappenmand. Hier bleef hij de hele nacht in, iets wat abnormaal is.


 


Vanochtend zat hij er nog in en toen ik aan het ontbijt zat sprong hij eruit. Dwangvoeren en medicijn ging in principe prima. Vandaag overdag moest ik de hele dag werken en heb oppas geregeld. Ook toen ging het prima. Hij eet intussen ook zelf alweer appeltjes en worteltjes. Hooi zie ik hem nog niet eten. Dwangvoeren begint moeilijker te worden en op advies van de DA (die ik belde) bouw ik ook af. Dus nog maar 1 buisje gedaan zo net.


 


Maandag werd mij geadviseerd terug te komen naar de DA als het niet beter ging. Het gaat wel beter, maar hij is nog steeds niet actief en ziet er ziek uit.


 


Heeft iemand nog advies voor mij in deze?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wat zijn temperatuur nu is? Toen Jasmijn gas had, was ze ook onderkoeld. Zodra haar temperatuur normaler werd, ging zij zich ook normaler gedragen. Toen haar temperatuur perfect was, hupte, at en dronk ze weer. 


 


Keutelt hij al? Weet je waar Kiddo last van heeft/had? Gas?  Zodra je dat namelijk weet, kun je gerichter handelen. Al klinkt het wel alsof hij al aan het opknappen is  :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Medicijnen die de spijsvertering bevorderen. Kiddo wil nu alweer heel graag naar buiten. Als ik de gangdeur doorloop, sprint hij met me mee naar de achterdeur, die tot zijn grote teleurstelling dicht zit. Ik vind het zo zielig hem ergens te houden waar hij niet wil zijn. :( Het is oorspronkelijk een buitenkonijntje.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig een mooi groot hok gekregen. Ik mag hem zelfs houden, zo bijzonder hoe warmhartig mensen soms kunnen zijn. :)


10678779_831561370233986_210656348003023


 


Hij eet nog geen droogvoer, maar wel appels, wortels en zelfs wat hooi. Moet ik nu blijven dwangvoeren of kan ik dat beter aan de DA vragen?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij  heeft zojuist een hap droogvoer genomen en kauwt heel langzaam en het lijkt dat hij pijn heeft. De dierenarts heeft gecontroleerd op de tandjes, maar zei dat het altijd kan dat er een kies is die doorgroeit, maar niet zichtbaar is bij het konijn als het wakker is. Komt iemand dit bekend voor?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ga ik hem meteen na de dierenarts geven. Bedankt voor de tip. :) Vanochtend hoorde ik geknars dat klonk als het eten van droogvoer. Echter telkens als ik keek, at hij niet meer. Verlegen? :P Hij keutelt nog wel erg weinig. Eten eveneens, tenzij het appel of wortel is, daar is ie gek op! (Die liet ie in het begin dus liggen)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Haakjes in de kiezen waren de oorzaak. Kiddo gaat onder narcose en ik mag hem vanmiddag weer ophalen. Zo ver ik begreep gaat Kiddo het halen, ik ben zo blij he.


 


De dierenarts was verbaasd dat Kiddo ondanks de pijn gewoon een wortel at. Dat moest hem pijn doen. Een echt vechtersbaasje. :) Ik mag hem pas weer naar buiten doen als het ca. 10 graden wordt EN Kiddo weer de oude is. Ze vertelde ook iets van overdag naar buiten en 's avonds naar binnen. Daar ga ik nog even over doorvragen, want ik wil alles altijd precies weten.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij keutelt heel mijn gang onder. Heb er dubbele gevoelens bij als je snapt wat ik bedoel. :P Mijn huis ruikt nu als een kinderboerderij.

Hahahah, dat heb ik ook wel eens met mijn Peentje. Herkenbaar :P 

Maar behalve de stank, ben ik dan wel super blij dat ze keutelt! haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .