Ga naar inhoud

pompoen


belleke

Aanbevolen berichten

Nee die pompoensoep is voor ons hoor.

Hahaha had het gemaakt voor mijn gasten maar die wilde het niet. Wat een boer niet kent eet hij niet.

Mijn jongste wilde het wel proberen maar had al teveel lekkers op.

Dus vandaag pompoensoep met pannenkoeken.

Ik heb de pitten bewaard.

Heb de konijnen nog niets gegeven omdat ik niet weet hoe of wat.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, ik lees op de site hier dat ze het met mate mogen. Maar omdat ik het gisteren niet zeker wist (en niet heb gegoogled ;) ) heb ik het ze maar niet gegeven.
Ook gisteren namelijk pompoensoep gemaakt. Ik vind het toch altijd wel erg lekker, hoewel het niet per se enkel naar pompoen smaakt. (En kaneel, chilipoeder en vooral stemgember maken de soep wat minder flauw. Kerrie kan ook in sommige varianten goed smaken. )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel, heel veel verschillende dingen. Dus echt pure pompoensoep is het eigenlijk weer niet te noemen. Herfstsoep of Hutspotsoep is misschien een betere benaming, haha. :P De versie die ik maak is erg stevig. Echte maaltijdsoep. (Ik  leng hem soms nog een beetje aan met water, anders kun je je lepel er rechtop in omhoog zetten)
Even zo uit het hoofd:

- 1,5 L water, 3 blokjes bouillon. (groentebouillon in ons geval)

- 1 pompoen

- 3 winterpenen

- 4 middelgrote aardappelen

- 2 uien

- prei

- 100ml melk

- 100 gram (rode) linzen

- 2 blikjes tomaten

- eetlepel kaneel

- +/- 4 stukjes stemgember

- snufje chilipoeder

- eventueel ook geraspte kaas voor over de soep

+ natuurlijk stokbrood met walnoot-kruidenspul of roomboter met zout. (Vind ik zelf erg lekker, dus dat halen we er altijd wel bij ;) )

 

 

Zo...dat was het geloof ik. Er zit pompoen in, maar daar is wat betreft de naam 'pompoensoep' dus wel alles mee gezegd, haha.
Een vriendin  van mij heeft wel eens iets heldere pompoensoep met kerrie gemaakt, moet ik toch eens navragen wat daar het recept van is :) .

En om het ontopic te houden :P ; ik heb geen pompoen meer over, dus ga de konijnen hier maar eens een stukje winterpeen aanbieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .