Ga naar inhoud

Myxomatose


MaddyB

Aanbevolen berichten

Hey iederen,

 

Ik ben juist terug van een wandeling met de hond.
We zijn een wild konijntje met verdikte ogen tegen gekomen aan de oprit van de buren.

Het arme ding zag, denk ik, niets meer en reageerde daarom heel lam op het janken van de hond.

Ze huppelde 2 springen en bleef dan zitten.

Kan ik iets doen voor het konijntje (dierenambulance bellen...) of moet ik dit gewoon laten zitten?

 

Mijn kleintjes zitten momenteel in de garage op zo'n 100m van het zieke konijntje.

Ze zijn wel ingeent maar toch ben ik erg bang dat ze het ook krijgen...

 

Ik heb nog nooit eerder myxo zo dicht bij huis geweten...

 

Groetjes

Madelaine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je kan hem inderdaad wel pakken en naar de dierenarts brengen. Maar ik vind het ook altijd zo sneu als zo'n beestje zo'n stress heeft in zijn laatste momenten, een wild konijn in de auto moet doodsangsten uitstaan. Opgepakt worden, zo'n rit, bij de dierenarts niet goed kunnen horen en zien. Maar zo kan het ook nog dagen duren. Ik weet zelf ook niet wat het beste is.

Misschien kun je anders wel kijken of er meer zitten dat er een jager kan komen om ze af te schieten? Dat zou nog het beste zijn, hier gebeurt dat wel op plekken met veel myxomatose. Dan hebben ze geen stress.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had dit ook laatst.. maar ik wist niet wat het was. dacht dat hij misschien was aangevallen ofzo. niet zo thuis in de symptomen, terwijl dit wel zou moeten ook al zijn ze ingeent.


 


ik heb hem in de gate gehouden terwijl mijn man de dierenarts even verderop aansprak. die is gekomen en we hebben hem gevangen. daar is hij indd ingeslapen....


Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit soort gevallen moet je of de dierenambu bellen of zelf naar de dierenarts gaan om hem in te laten slapen.


Het korte moment van stress weegt niet op tegen het nog dagen lijden van het dier.


Als je zelf naar de dierenarts gaat, meld dan even van tevoren dat je met een wild konijn met Myx komt, dan kunnen ze daar rekening mee houden ;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .