Ga naar inhoud

Help! Serieuze hulpvraag! Star niest snot!


Djohn

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!



Serieuze vraag!  Star heeft al last van een blaas ontsteking maar sinds ik met de medicijnen begon voor der blaas ontsteking  is ze nu sinds vandaag aan het snotteren!!!  der pootjes zijn vies der neusje is nat en ik zie echt snot liggen!


 


Ik heb meten spider in het hok  gedaan ( die vast zit aan de ren want snot is volgens mij heel erg besmettenlijk! 


 


ik heb het hok met alles reiniger schoongemaakt en alles wat met star in directe aanraking is gekomen eruit gehaald. 


 


Hoe kan ik verdere besmetting voorkomen? 


 


Moet ik de ren even wat verder van het hok af doen en een beetje ren voor spider geven en dan maar verspreiden zodat ze niet met elkaar in directe aanraking komen via de tralies?


 


Het beste kan ik nu ook maar meteen naar de weekend dierenarts gaan he?  Of kan dit ook wachten tot dinsdag ochtend als het echt niet kan  ( Morgen moet ik werken... en dan als ik klaar ben is de dierenarts dicht... Maar wacht! ik kan ook de begeleiding vragen of ze het willen doen!   maar dan is het nog de vragen of ze dat willen...). 


 


 ik hoop snel jullie reacties te zien! 


 


Groetjes Djohn! 


Link naar reactie
Delen op andere sites

om eerlijk te zijn, ik heb hier echt geen verstand van, ik weet zelfs niet of het besmettelijk is maar in ieder geval goed dat je je voorzorgen hebt genomen want je weet maar nooit. ik zou toch zo snel mogelijk naar de DA gaan, moest het echt een spoedgeval zijn dan zou ik niet durven wachten tot dinsdag en als jij echt moet werken zou ik iemand anders sturen en hem/haar de kosten vergoeden. ik zou toch niet te lang wachten met naar de DA te gaan. hopelijk komt het goed!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad zal Spider het ook al lang hebben, het komt nu alleen naar boven bij Star omdat haar weerstand nu niet goed is omdat ze niet in orde is.

Zou ze niet apart zetten want dat geeft alleen maar stress en juist bij stress komt het ook naar boven. Star heeft dit niet vandaag gekregen, het was altijd al aanwezig. Vandaar dat het weinig zin heeft ze uit elkaar te halen.

Ik zou toch wel morgen even de dierenarts bellen. Misschien is extra medicatie niet nodig omdat ze al antibiotica krijgt maar dat hangt af van welke antibiotica het is.

Daar kan je niet zomaar mee stoppen. Maar vrees dat er toch andere antibiotica bij moet omdat deze duidelijk niet werkt tegen snot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

om eerlijk te zijn, ik heb hier echt geen verstand van, ik weet zelfs niet of het besmettelijk is maar in ieder geval goed dat je je voorzorgen hebt genomen want je weet maar nooit. ik zou toch zo snel mogelijk naar de DA gaan, moest het echt een spoedgeval zijn dan zou ik niet durven wachten tot dinsdag en als jij echt moet werken zou ik iemand anders sturen en hem/haar de kosten vergoeden. ik zou toch niet te lang wachten met naar de DA te gaan. hopelijk komt het goed!

ik ga zo wel even de spoed DA bellen voor advies want inderdaad   je weet mee nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor medicijnen krijgt ze nu? En als het Snot is en ze zaten tot vanmorgen nog bij elkaar is Spider toch al besmet dus dat maakt niks meer uit naar mijn idee.

 

Maar wel handig om te weten wat ze nu al krijgt voor medicijnen.

 

ze krijgt carprofen pijnstiller/ onstekkingsremmer.  je hebt gelijk 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad zal Spider het ook al lang hebben, het komt nu alleen naar boven bij Star omdat haar weerstand nu niet goed is omdat ze niet in orde is.

Zou ze niet apart zetten want dat geeft alleen maar stress en juist bij stress komt het ook naar boven. Star heeft dit niet vandaag gekregen, het was altijd al aanwezig. Vandaar dat het weinig zin heeft ze uit elkaar te halen.

Ik zou toch wel morgen even de dierenarts bellen. Misschien is extra medicatie niet nodig omdat ze al antibiotica krijgt maar dat hangt af van welke antibiotica het is.

Daar kan je niet zomaar mee stoppen. Maar vrees dat er toch andere antibiotica bij moet omdat deze duidelijk niet werkt tegen snot.

 Ik zet ze nu weer bij elkaar want ik merkt inderdaad ze zijn niet gelukkig zonder elkaar!  ja dat ga ik ook zeker doen! :) Thanks!  is er nog meer dat ik kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carprofen is een pijnstiller en ontstekingsremmer, en geen antibiotica. Ik denk dat als ze echt een blaasontsteking heeft, je het niet gaat redden met alleen carprofen. Plus als ze nu Snot erbij heeft, heeft ze zowiezo iets meer nodig.


 


Denk dat je het beste de dierenarts morgen even belt om te vragen voor een antibiotica. Maar ik gok dat ze haar dan wel willen zien, dus je moet of je begeleiding vragen, of je moet dinsdag pas gaan, maar ik weet niet zo goed wat wijsheid is.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou of vandaag nog naar de weekend da of morgen de begeleiding vragen even naar de da te gaan, ik denk namelijk niet dat het verstandig is om tot dinsdag te wachten.

 vandaag gaat niet lukken  want ik moet dan zover reizen en dat is niet verstandig.... ik woon in velp en ik ga niet 25 km reizen eerst met de fiets dan met de trein dat zou het alleen nog maar erger maken! 

 

ik ga  vragen of een vriendin het voor me kan doen. Dat is de eerste de beste mogelijkheid.  we wonen in hetzelfde apartement complex. :)  Maar!! hier komt het probleem... Ze kan niet zomaar binnen wandelen... eerst moet er een afspraak gemaakt worden.... met deze spoed krijg je hopelijk toch wel voorrang? stel dat ze vol zitten en die vriendin kan op die tijd niet en begeleiding kan ook niet. Dan moet het maar dinsdag is niet anders.....  

 

Want ik zie begeleiding vandaag niet meer. En  is denk ik ook geen optie. Want het zijn mijn konijnen dus mijn verantwoordelijkheid en dan zit ik ook nog met geld want ze gaan niet vooraf betalen....  voor mij natuurlijk 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carprofen is een pijnstiller en ontstekingsremmer, en geen antibiotica. Ik denk dat als ze echt een blaasontsteking heeft, je het niet gaat redden met alleen carprofen. Plus als ze nu Snot erbij heeft, heeft ze zowiezo iets meer nodig.

 

Denk dat je het beste de dierenarts morgen even belt om te vragen voor een antibiotica. Maar ik gok dat ze haar dan wel willen zien, dus je moet of je begeleiding vragen, of je moet dinsdag pas gaan, maar ik weet niet zo goed wat wijsheid is.

Als er ergens in de directe omgeving een dierenarts open is nu ga ik daar meteen naar toe!  Maar waar vind ik die! Ik heb geen auto helaas.... En ik moet het op de fiets en OV doen....  Ik kan me missschien wel morgen voordoen dat ik me heb verslapen maar ik hou totaal niet van liegen... hmm..... zo lastige situatie!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de dierenarts gebeld en ik kon het nog wel even aankijken. Als ik ze dinsdag maar bij de dierenarts zijn want doordat ze dat middeltje krijgt heeft ze een verminderde weerstand en daardoor kan ze van snotteren. doordat ze zich ook minder vaak gaat wasssen enzo.  en het hooi van mij is ook ongelovelijk stoffig!   dat kan ook irriteren in de ogen. Ik kan het beste het een beetje nat maken.  Dit advies kreeg ik. van de dienst doende dieren arts. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou niet morgen ochtend kunnen bellen naar je werk en voorstellen of je een uurtje later begint? Ik weet niet of dat bij jou een optie is?


 


Het is in ieder geval belangrijk om het wél te laten behandelen. Mocht je wel je vriendin laten gaan wat je voorstelde kan je van te voren even je eigen dierenarts bellen morgen, het uitleggen en vertellen dat er iemand anders met je konijn langs komt en dat jij later zelf komt betalen. Dan is dat ook geen probleem meer. Denk dat dat niet het grootste probleem is.


 


Beterschap!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat je niet meteen vandaag hoeft te gaan. Snot gaat meestal niet zo snel dat ze binnen een dag longontsteking hebben. Dat risico heb je meer bij hele jonge konijnen. Maar ze heeft wel antibiotica nodig idd. Accepteert ze die carprofen goed? Het is het beste om de medicatie precies elke 12 uur te geven, dan blijft de spiegel in het bloed mooi op peil namelijk.

Ik zou die carprofen wel erbij blijven geven, dat kan ook wat ondersteuning bieden voor de snot. Ik krijg vaak knallende koppijn bij een flinke verkoudheid dus een pijnstiller is dan wel fijn.

Verder, ik gaf mijn snotkonijnen l-lysine, dat is een aminozuur wat de weerstand helpt. Mijn konijnen kregen last van de chronische versie van snot, helaas, ik moest lang antibiotica geven voor het helemaal over was. Dus geef de antibiotica trouw twee keer per dag, dat is echt belangrijk. Gaat het niet over, verlengen of een ander antibioticum. Maar vaak genoeg gaat het over met een kuur hoor. Beterschap voor je konijn iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou niet morgen ochtend kunnen bellen naar je werk en voorstellen of je een uurtje later begint? Ik weet niet of dat bij jou een optie is?

 

Het is in ieder geval belangrijk om het wél te laten behandelen. Mocht je wel je vriendin laten gaan wat je voorstelde kan je van te voren even je eigen dierenarts bellen morgen, het uitleggen en vertellen dat er iemand anders met je konijn langs komt en dat jij later zelf komt betalen. Dan is dat ook geen probleem meer. Denk dat dat niet het grootste probleem is.

 

Beterschap!

 

Helaas is dat niet een optie. Op maandag is het de aller rustigste dag in de supermarkt dus we hebben ook weinig mensen die kassa kunnen,,,, Ze rekenen op mij dat ik kom en anders hebben ze boze klanten en dat is ook niet de bedoeling... Ik ga die vriendin even vragen of ze dat kan doen voor mij.  moet ik spider meteen ook meenemen? Tja hij heeft nog geen symtomen er is weinig te zien aan hem.  Dus alleen star dan maar>?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is dat niet een optie. Op maandag is het de aller rustigste dag in de supermarkt dus we hebben ook weinig mensen die kassa kunnen,,,, Ze rekenen op mij dat ik kom en anders hebben ze boze klanten en dat is ook niet de bedoeling... Ik ga die vriendin even vragen of ze dat kan doen voor mij. moet ik spider meteen ook meenemen? Tja hij heeft nog geen symtomen er is weinig te zien aan hem. Dus alleen star dan maar>?

je kunt hem voor de zekerheid meenemen, is ook meteen steun voor star. Als hij een echte stress kip is en je denkt dat het niet nodig is zou ik het niet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het juist niet doen. Stress moet je nu echt vermijden. Hij mankeert niks dus wat moet ie daar? De enige reden om het wel te doen is als ondersteuning en gezelschap voor Star.

Wel opletten dat je echt antibiotica mee krijgt of dat de dierenarts voortaan injecties gaat geven want met een pijnstiller gaat het niet over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey iedereen!


 


Star heeft geen blaas ontsteking! had me vergist! Ze heeft slutsch beter bekend als teveel zand in de urine.  ze mag niet meer veel dingen hebben die veel calium hebben. 


 


Dat snot komt doordat Star omdat ze nu een mindere weerstand heeft en het hooi stoffig was en ze ook nog in de tocht en warmte zit!  Ze zeiden dat ik nu dat hooi moest nat maken voordat ik het aan hun gaf. ook zeiden ze dat het groente meer als snack moesten als extratje niet teveel groente! een paar blaadjes witlof een paar blaadjes witlof niet meer! 70% van het voor is hooi de rest zijn brokjes en groente!


Ze raden mij bij de dieren arts ook  Beaphar  Timothy hooi aan  er staat op de verpakking ook dat dierenartsen het aanraden en met gunstige calcium/ fosfor verhouding!


 Ik heb het gekocht heeft iemand er ook ervaring mee of dit helpt?  of is dit meer om geld te verdienen? 1 kg kost namelijk 5 euro!  


 


het is nog niet over dus ik moet: eerst even het hok van Star en Spider uit de tocht  en weg van de verwarming moest zetten. En ja!! ik geef jullie gelijk! Had ze nooit in de toch in de zon bij de verwarming moeten zetten daarvan worden konijnen snel van ziek!  ze staan nu in een hoekje van de kamer. vlak naast de ramen maar de tocht bereikt hun net niet. En de verwarming is ook niet er vlak naast!  en nu het raam weer vrij is het meteen ook veiliger mocht er brand komen! 


 


ik hou haar in de gaten en oja hooi natmaken vinden de konijnen lijkt het nog lekkerder!!! ze eten het nog beter!!! 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Erm ik ben het alleen niet echt eens met het advies van jou DA dat groente een extra zijn, hier ook blaas en nier problemen en ik mag juist niet veel brokjes geven hoofdvoer is hooi en groentes brokken zijn extra.

Calcium kun je via google per groentesoort opzoeken en van daar uit kijken waar veel en waar weinig calcium in zit :) ik heb zelf momenteel ook thimothy hooi maar ik zie niet echt een drastisch verschil, maar goed hier krijgen die verwende mormels 4 soorten hooi ;)

Beterschap iig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erm ik ben het alleen niet echt eens met het advies van jou DA dat groente een extra zijn, hier ook blaas en nier problemen en ik mag juist niet veel brokjes geven hoofdvoer is hooi en groentes brokken zijn extra.

Calcium kun je via google per groentesoort opzoeken en van daar uit kijken waar veel en waar weinig calcium in zit :) ik heb zelf momenteel ook thimothy hooi maar ik zie niet echt een drastisch verschil, maar goed hier krijgen die verwende mormels 4 soorten hooi ;)

Beterschap iig!

hey dat bedoeld ik ook ik formuleerde het verkeerd. Het ligt natuurlijk aan wat voor groente. als daar veel calcium in zit. 

 

dankjewel!! :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Timothy hooi, geprobeerd maar dat aten mijn konijnen echttt niet op :o

Voor Blaaszand kan ik je zeker de Eurologist aanraden. Deze heb ik besteld en mijn konijn plast nu al 2 weken lang alle calcium uit zijn blaasje. Eerst waren het echt brokken calcium en nu begint het vloeibaar te worden wat een goed teken is. 

 

Heb je wel een antibiotica gekregen? 
Als ze snottert zou ik dit wel behandelen ook al zegt de dierenarts dat het van het hooi kan komen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook twee konijnen gehad die veel last hadden van blaaszand. Timothy-hooi ging er bij hun ook niet in, dus toch maar "gewoon" hooi. Verder hun dieet wel aangepast door minder biks te geven. Groenvoer kregen ze al diverse keren per dag, dus daar geen aanpassing in gedaan. Net als Sonja1990 heb ik heel veel resultaat gehad met de Eurologist. Door dit spul plast je konijn echt het zand eruit, en wanneer de urine echt schoon is, dan een onderhoudsdosis blijven geven. 


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Timothy hooi, geprobeerd maar dat aten mijn konijnen echttt niet op :o

Voor Blaaszand kan ik je zeker de Eurologist aanraden. Deze heb ik besteld en mijn konijn plast nu al 2 weken lang alle calcium uit zijn blaasje. Eerst waren het echt brokken calcium en nu begint het vloeibaar te worden wat een goed teken is. 

 

Heb je wel een antibiotica gekregen? 

Als ze snottert zou ik dit wel behandelen ook al zegt de dierenarts dat het van het hooi kan komen...

Hey  Oh... ook niet als je het nat maakt? Want de konijnen eten 3x zoveel hooi!  ongelovelijk! 

 

ja inderdaad ze heeft blaaszand. .oh. waar koop je dat? kan je dat?

 

Ze zeiden dat het kan komen door haar zwakke weerstand toen want gisteren en vandaag was ze totaal niet aan het niezen of snotteren! 

 

Nee ze zeiden ook dat ik dus nu eerst star een spider moest verplaatsen.  mocht de snot terug komen dan moet ik een afspraak maken.  ik moest ze uit de tocht  uit de zon en niet vlak voor de verwarming.

 

heb het gedaan ze zijn wel rustigeren in eens! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .