Ga naar inhoud

Help, ouders willen niet naar de DA


konijnenlovertje

Aanbevolen berichten

HELP! mijn konijntje is drie dagen geleden aangevallen door een kat, heel de ren lag vol plukken konijnenhaar en zijn ooglid is doorgesneden door de kat zijn klauw (niet het oog zelf enkel het ooglid) ik dacht dat hij ging genezen omdat hij wel tegen een stootje kan (we hebben hem gedumpt gevonden in een bos) maar nu zag ik gistrn dat hij wittig spul in zijn ooghoek heeft hangen. ik heb eens op het internet opgezocht wat daar tegen te doen was en de meeste mensen zeiden afwachten en als het na een dag niet beter is naar de da (dierenarts) gaan. dat heb ik dus braaf gedaan... nu bleek toen ik vanochtend naar het hok ging kijken dat het er alleen maar erger op was geworden. ik heb mijn ouders gesmeekt om naar de dierenarts te gaan maar ze willen het dit weekend niet doen misschien maandag of dinsdag maar ik ben heel bang dat het myxomatose is en ik vrees dat het maandag al te laat is dan! wat moet ik doen? heeft iemand raad? :thanks:


konijnenlovertje


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou aan je ouders proberen uit te leggen dat je bij een konijn echt meteen actie moet ondernemen en je het eigenlijk echt niet een dagje aan kunt kijken.

Het lijkt mij waarschijnlijker dat je konijn een ontstoken wondje heeft bij zijn oog dan dat het myxomatose is, maar ook bij een ontsteking is het belangrijk dat je zo snel mogelijk begint met behandelen.

Ik weet natuurlijk niet waarom je ouders nu niet naar de dierenarts willen, maar ik zou ze toch proberen uit te leggen dat het echt nodig is om vandaag nog te gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag eens aan je ouders waarom ze hem hebben gehouden. Want als ik het zo lees dan heeft hij weinig eraan dat hij bij jullie zit in plaats van in het bos. De ren is niet veilig dus hij kan nog steeds aangevallen worden door en roofdier. Hij is niet ingeënt en als er iets is krijgt hij niet op tijd medische zorg.

De keuze is gemaakt om hem te houden, bij een dier horen zorgen en kosten.

Leg aan je ouders die beslissing voor. Óf houden en goed voor zorgen, dat wil zeggen medische zorg en inenting en een veilige omgeving zonder roofdieren, of als dat niet kan dan de dierenambulance bellen en vragen of ze hem op kunnen halen zodat er wel voor gezorgd wordt een hij straks een goed huisje heeft.

Het is het een of het ander. Als je ouders er niet goed voor kunnen of willen zorgen kun je de dierenambulance bellen vandaag zodat hij opgehaald wordt en hij wel de goede zorgen en huisvesting krijgt.

Geen leuke keuze voor jou maar het gaat om het konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

eten doet hij nog goed en drinken zie ik hem ook nog doen, hij was duidelijk wel eventjes in shock de eerste dag maar ik vind dat het al veel gebeterd is en hij er eigenlijk niks aan overheeft gehouden, buiten dat aan zijn oogje dan. van voer geef ik hem een normale konijnenvoermix en iedere dag vers drinkwater, hooi komen ze ook zeker niet te kort en hij zit samen met het konijntje van mijn jongere broertje in het tuinhuis bij ons dat we helemaal voor hen hebben ingericht,we  hebben er zelfs nog een ren voorgeplaatst dus beweegruimte komt hij ook niet te kort. het gekke vind ik dat het konijntje van mijn broertje niks mankeert, zou hier misschien een verklaring voor zijn?


Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo iedereen, het is even ter duidelijk, het is niet dat mijn ouders het niet willen maar ik veronderstel dat ze het niet willen dit weekend omdat we nogal veel te doen hebben. ik heb bijna een regeling getroffen met mijn mama dat ik de da zelf zal betalen. normaal gezien gaan we morgen ik hoop dat alles goed komt. we hebben nu ook om te maken dat het niet meer zal gebeuren dat er een kat aan mijn konijn komt de ren overdekt met stevig gaas, die kat komt er in ieder geval niet meer binnen!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké morgen komt er wel weekend-tarief bovenop terwijl sommige dierenartsen op zaterdag open zijn. Dan is het goedkoper. Fijn dat jullie in ieder geval de ren nu overdekt hebben.

Als het geen myxomatose is zou ik beide konijnen meteen laten in- enten als je er toch mee bij de dierenarts staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal gezien gaan we dus vandaag naar de dierenarts en als het echt niet anders kan mrgn ten aller aller aller laatste maar waarschijnlijk vandaag ik heb gezien dat zijn oogje al wat beter is en het wittig spul is geminderd,nu wou ik even vragen hoeveel het ongeveer kost om met een konijn naar de dierenarts te gaan en te laten inenten aangezien ik zelf de kosten moet betalen. weet iemand van jullie dit misschien? het zou heel fijn zijn moest iemand mij hierop een antwoord kunnen geven. en heeft misschien iemand nog tips hoe ik mijn konijntje een beetje kan helpen in afwachting dat we naar de dierenarts gaan? ik wil hem zelf graag ook een beetje helpen dus is er misschien iets van voer of zo wat ik hem  moet geven? in ieder geval bedankt! :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dierenartskosten zijn bij iedere dierenarts anders.

Ik heb deze zomer bij verschillende dierenartsen geinformeerd wat de inenting koste. Het was een verschil van 37,00 en 17,50 euro voor dezelfde enting.

Voor zijn oogje zou je kamillethee kunnen maken en het daarmee schoonmaken. Maar ik zou toch laten nakijken hoor.

Weet je zeker dat er een kat bij geweest is? Of hebben beide konijnen misschien gevochten?

Een kattenbeet kan namelijk heel gevaarlijk zijn omdat door de beet een bacterie in de wond kan zitten. Ik kreeg vaak konijnen binnen die door een kat gegrepen waren. Vaak overleefde ze het niet.

Succes knuffels Belleke

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

dag belleke, jou idee met kamillethee gaan we zeker doen! of het een kat geweest is, dat weet ik eigenlijk niet 100% zeker omdat ik en mijn broertje zaten op school en mijn mama en papa waren werken normaal gezien zou onze hond dit ook meteen hebben opgemerkt maar die zat binnen. zekerheid hebben we dus eigenlijk niet. dat de konijntjes samen gevochten hebben dat kan ik eigenlijk moeilijk geloven. ze zijn super lief tegen elkaar ondanks het feit dat het mannetjes zijn ( die gaan meestal met elkaar vechten en dat doen deze tot mijn grote verbazing niet, voglens mij kennen ze elkaar al heel lang of komen ze zelfs van het zelfde nestje) en ze wassen en spelen met elkaar. Het zou misschien kunnen maar ik denk van niet. dat is dus eigenlijk ook het vervelende aan de situatie. we weten niet met zekerheid of het door een kat komt. maar ik zag daarstraks de buurkat loeren naar de konijnen, dus ik heb toch een sterk vermoeden dat het door die kat komt. ik vind dat mijn konijntje er al toch goed op vooruit is gegaan want het wittig spul in zijn oogje is toch wel redelijk verminderd. eerst had hij veel meer hangen (grote klodders en nu al wat minder) en hij had het ook eerst aan de twee ogen, nu enkel aan het oog waar hij NIET is gekrabt. ik hoop in ieder geval dat hij het overleeft maar ik denk dat moest het van een kat zijn en hij een infectie of iets had, het misschien wel goed komt want we zijn er nog redelijk snel bij. laten we het in ieder geval hopen en bedankt voor je goede raad!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze vraag wordt toch ook in je andere topic gesteld? Ik denk dat het inderdaad zinvoller is gewoon een bezoekje te brengen aan de DA, als je je erg zorgen maakt over de prijs had je bijv gister even rond kunnen bellen naar verschillende praktijken in de buurt omdat de prijzen wel eens kunnen verschillen per DA maar desnoods vraag je of je moeder het even voorschiet en je haar in delen terug betaald. Succes.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .