Ga naar inhoud

Maggy bedolven onder hooiruif, leeft nog wel en eet


Ainariel

Aanbevolen berichten

Ik kwam net met de honden uitlaten bij de konijnen en zag tot mijn schrik dat de hooiruif naar beneden is gevallen, uit elkaar op de een of andere manier. Konijnen tellen dus en ik miste er 2. Dus ik til een deel op, zie ik Maggy bedolven liggen en geen beweging. Gil van schrik van mij natuurlijk, ren naar mijn man en die komt direct mee. Willow was inmiddels ook weer terug in de ren. Mijn man tilt de rest van de ruif op en Maggy staat op en hopst weg. Ik natuurlijk hartstikke blij en Maggy werd door mijn man even op de arm genomen. Ze was heel rustig, maar niet echt in shock lijkt me. Ze kwam zelfs nog even een soort kopje geven.


 


Omdat ik alles toch even wilde testen, heb ik direct de avondverzorging gedaan: fles bijvullen en biks geven. Mags stond als eerst bij het bakje en begon meteen te vreten als een turfgraver. 


 


Moet ik nog ergens op letten? Het lijkt me met een sisser afgelopen, maar wil toch even weten of ik ergens op moet letten.


 


De hooiruif is tot nader order weg, mijn man gaat van 't weekend er direct mee aan de slag dat hij niet weer kan instorten. En ik zit hier nog zo'n beetje natrillend op de bank.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou haar heel goed in de gaten houden...


 


Vorig jaar heb ik ook zoiets meegemaakt (Sjaak kwam vast te zitten tussen de radiator en de ombouw), leek eerst goed te gaan maar 8 uur later was 'ie dood.. Waarschijnlijk een interne bloeding ofzo geweest. Nadat hij bevrijd was hupste hij ook meteen weg en at hij weer dus vandaar toch mijn verhaal.


Hoop dat je hupseltje er niks aan overhoudt, maar houd haar even goed in de gaten.


Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, een foto heb ik niet. Mijn man heeft m zelf ontworpen maar ergens zit dus een constructiefout. Zat tegen de wand van de schuur aan (waar de ren tegenaan zit) en dan schuin met stutbalken en zijplanken. Blijkbaar is er een stutbalk losgeschoten of zo. Er gaat nu een andere constructie komen want dit werkt overduidelijk niet al hebben ze dit al een dik jaar. Er ligt nu gewoon hooi op de grond.


 


Ik ben net nog even wezen checken en het is weer haar pittige zelf. Hopst door de ren en aaitjes vergeet het maar. ;) 


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff...ik weet hoe je voelt...jaren geleden is de puppy ren (die nog niet uitgeklapt was) op Brammetje gevallen (die begon er aan te sjorren)...ik heb tranen met tuiten gehuild...hij heeft een uur getraumatiseerd onder de kast gezeten, verder gelukkig niets...ik hoop dat dat bij jou ook het geval is, zo te horen wel!


 


Ik heb voor weinig van houten ruifjes die je uit moet klappen en neer kunt zetten en verder nog wat van die ijzeren die je aan de ren kunt hangen, wellicht als alternatief voor je kapotte ruif.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .