Ga naar inhoud

is een konijntje zelf genezend


patrijs1963

Aanbevolen berichten

Oe daar zou ik mee naar de dierenarts gaan hoor. Ik hoop dat het een verwonding of iets anders is maar ik had een konijn die een tumor op zijn lip kreeg en die was niet te opereren en moest ik in laten slapen.

Op zich kunnen konijnen wel zelf ergens van herstellen, net als mensen, maar in dit geval zou ik het niet afwachte omdat het ook een tumor zou kunnen zijn of een andere aandoening. Zelf herstellen zie je meer bij een verkoudheid bv. Heel vaak hebben konijnen antibiotica nodig als ze een ontsteking hebben dus ze herstellen veel slechter uit zichzelf dan mensen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik denk dat TS gewoon bedoeld een zelfherstellend vermogen. Ja dat hebben ze net als elk ander dier en mens. Maar dat wil niet zeggen dat het lichaam alles zelf kan oplossen, geldt natuurlijk hetzelfde voor mensen en daarbij hangt het ook nog af van je verdere gezondheid en weerstand. Soms krijg je vage klachten die ook weer weg gaan en soms heb je medicatie nodig, precies hetzelfde geldt voor konijntjes.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Mey flappie bij da geweest was abces in ovenlip. Arts zei delen. Is nu open gemaakt en leeggedrukt. Nu 2x daags carprofen druppels en enrofloxoral druppels en 2x daags ontsmetten en wondje open houden met betadine oplossing. Als dit niet werkt dan operen om helemaal achoon te maken ergste geval in slapen. Nou mijn hart sprong over . Flappie is 5 maandeb .n en van mijn jongste dochtertje. Of loopt arts nu van stapel wat is jullie ervaring met abces in lip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O bah. Maar inslapen is toch nog 2 stappen verder (als het nu niet verbeterd en als dan een mogelijke operatie ook niet helpt)? Ik neem aan dat hij verwacht dat het nu met jullie goede zorg over gaat, anders had hij toch wel besloten om al te opereren?

Beterschap voor Flappie. Doet hij het verder goed? Er zijn meer BB-ers die ervaring hebben met (flinke) abcessen bij hun konijnen. Toch wel vaak een goede afloop gehoord na intensieve verzorging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, 

 

Ik snap het denk ik niet helemaal (wat vast aan mij zal liggen):

 

- Het korstje waarmee je dit topic begon is weg;

- Daarna kwam er een traanoog en een korstje op de neus;

- Toen ben je naar de dierenarts geweest en die zegt abces in bovenlip (verklaart dat ook het korstje op de neus?);

- Da heeft abces open gemaakt en leeggehaald;

- Als dit niet zou werken, dan opereren en anders in laten slapen...

 

Wat ik niet goed snap of terug lees is het volgende:

- Al een idee hoe de kortstjes komen?

- Waardoor komt het abces? Heeft je Da daar iets over gezegd? Gevraagd naar wat voor voeding je bijvoorbeeld
geeft etc? Gekeken naar losse kiezen?

- Wat is de reden dat het abces niet in zijn geheel is weggehaald, ik heb altijd begrepen dat dit toch wel de gewenste situatie is, maar wellicht heb ik het mis.

 

Ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da zegt dat t kan komen door tanden door stoten kan meerdere oorzaken zijn. Waarschijnlijk is t eerste korstje de aanleiding geweest. Wondje geweest korstje erop, vuil er niet uit dus abces. Oogje is tranen door dicht drukken traanklier door t abces. Zat echtbin de weke delen buiten kant lipje

Hij krijgt biks en hooi en 1of2x daags groente fruit. Als dochtertje hem verzorgt als beloning wat lekkers.

Arts heeft niet in bekje gekeken omdat abces aan buitenkant zat. Open gemaakt en leeggedrukt.

Zo beetje duidelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat Lienappelsien zegt: Da niet in het bekje gekeken? Is heel raar. Hier wat info over een abces bij een konijn, geven ze ook aan dat helemaal weghalen toch wel de voorkeur heeft. http://www.dierengebit.nl/konijn/abces/konijn-abces-behandeling.


 


Maaruh...ik hoop dat het goed heelt allemaal, de stap naar inslapen lijkt me vooralsnog wat vergezocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitdrukken van een abces heeft geen zin want de etter is zo dik net als tandpasta.

Inslapen vind ik ook wel erg voorbarig.

Wim heeft ook een abces gehad ik ben er 6weken druk mee geweest.

Vreemd inderdaad dat je DA niet in de mond gekeken heeft stel dat het abces voortkomt uit tandproblemen wat vaak een oorzaak is. Of te scherpe lange voortanden?

Ik zal eens kijken of het topic van Wim hier nog staat.

Hij kreeg 6 weken AB in dit geval Duploceline gespoten, pijnstilling en ik spoelde een paar keer per dag de wond die moest openblijven.

Hij was wel geopereerd en ze hadden flapjes naar buiten gemaakt om te voorkomen dat de wond te snel dicht ging.

Ik heb hem ook homeopatisch behandeld.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .