Ga naar inhoud

Nat gras


Barry Nauta

Aanbevolen berichten

Het klopt voor konijnen die het niet gewend zijn, is teveel nat ineens. Net als dat je een konijn wat nauwelijks groen gewend is en dat normaal een half blaadje witlof krijgt ineens 3 stronken witlof geeft.

Konijnen die normaal al de hele dag onbeperkt gras kunnen eten zullen er dus geen problemen mee hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, we geven ze hooi. Er zijn twee afgeschermde 'hokjes' (simpelweg gescheiden door een plankje) op de bovenverdieping, daar ligt hooi, waar ze vermoedelijk op slapen. Beneden heb ik ook hooi op de grond neergelegd. Ze lijken daar precies niet veel aan te komen....


 


We hebben ook brokjes, die gaan er in snelvaart door!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien geef je ze dan teveel brokjes als ze het hooi niet eten? Brok vinden ze inderdaad erg lekker, daar komen ze altijd op af vliegen :) Hoeveel gram geef je ze? En hoe veel wegen je konijnen?

Als ze bij mij weer wat minder hooi eten dan minder ik iets met de brok. Ook vinden ze een 'nieuwe' pluk hooi (dus 1 die niet al in het hok lag) vaak lekkerder. Ze eten vaak het lekkerste van het hooi er tussenuit. Het kan ook zijn dat ze het hooi niet lekker vinden. Er zijn veel verschillende soorten hooi. Een baal hooi vers van de boer wordt vaak het beste gegeten. Ook werkt het soms om het hooi in een hooiruif te doen (werkt niet altijd), zo blijft het hooi schoon. Leg je trouwens van de winter stro in het nachthok ipv hooi? Dat isoleert namelijk veel beter.

Een beetje offtopic, maar je vraag over het natte gras is volgens mij toch al beantwoord. wie weet heb je er iets aan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de d-tour met mijn vraag over hooi, maar je hoort soms dat men denkt dat alleen gras voldoende is en da's vaak niet zo..


En als laatste...weet je zeker dat je hooi geeft en niet alleen maar wat stro neerlegt? Die heb ik namelijk ook vaak genoeg al gehoord..;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

;) Just checking! De reden voor mijn stro en hooi vraag is dat ik een kennis van mij met een compleet verstopt konijntje zat en nader onderzoek wees uit dat ze 
helaas alleen maar stro had neergelegd voor haar nijn, in de overtuiging dat dit hetzelfde was als hooi...

 

Maar...wat Lienappelsien zegt...altijd hooi beschikbaar hebben (en eventueel stro als grondbedekking/ isolatie) en geniet van je konijnenkinderen..;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .