Ga naar inhoud

Timo heeft gas :(


LaurieV

Aanbevolen berichten

Onze 2jarige Timo at sinds gisterenavond niet meer en vanmiddag ben ik naar de dierenarts geweest.


Hij had het te koud, foto gemaakt en daar was te zien dat zijn maag opgezwollen was en hij wat gas in de darmen had.


Hij moest meteen aan het infuus en kreeg primperan voor zijn darmen en ging onder de lamp.


Nu moet ik straks bellen om te horen hoe het gaat maar er is dus een kans dat hij het niet haalt omdat zijn darmen al stil lagen :(


 


Ik ben zo ongerust nu ocharme het manneke is nog maar een jaar bij ons nadat hij al heel lang in de opvang zat.


Zijn vriendinnetje furby zit nu ook maar zielig alleen :(


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een troost kan zijn, ik had enkele weken geleden net hetzelfde aan de hand met mijn konijntje. Het arme beestje was nog maar 3,5 maand oud op dat moment en was er zo slecht aan toe dat we hem om half 4 's nachts naar de dierenarts gedaan hebben. Ook ik kreeg te horen dat zijn darmen stillagen en dat ik er rekening mee moest houden dat hij het misschien niet zou halen. Na een nachtje bij de dierenarts was Flopsy weer helemaal de oude. De dierenarts zei me dat ze van zodra een konijntje gasbuik heeft, tegen de eigenaar zegt dat de kans bestaat dat het konijntje het niet haalt, net omdat het zo moeilijk in te schatten is hoe goed of hoe slecht een konijntje er precies aan toe is. Misschien dacht jouw dierenarts ook dat het beter was om je op het ergste voor te bereiden, dan dat je achteraf uit de lucht zou komen vallen.


Ik leef echt met je mee. Ik heb die nacht geen oog dichtgedaan, dus ik weet wat je doormaakt.Ik duim alvast heel erg voor Timo!! 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de steun en de hoop.


 


ik heb nog eens gebeld er is nog niks veranderd. Zijn maagje is nog altijd opgeblazen en nog niks gegeten.


Hij had het nu al wel wat warmer onder de lamp en ze gaat hem nog tot morgenmiddag observeren en medicatie geven. Als hij dan nog niet beter is, is er geen hoop meer...


Ze gaat mss ook dwangvoeren maar dat moesten ze nog bespreken ivm met maag..


Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag heeft hij al een paar blaadjes gegeten en een snoepje en hij had al in zijn infuusleiding gebeten. 


Zijn temperatuur is ook weer normaal maar hij heeft nog niet gekeuteld.


Dus ze wachten nog af tot vanavond of zijn darmen ook weer op gang komen.


Het is in ieder geval al een beetje beter en dat hij eet wil zeggen dat zijn maagje al niet meer pijn doet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien had de eerste dierenarts zich vergist. Ik vroeg me al af of er wel een foto was gemaakt want dat lijkt me, naast een echo, de enige manier om longkanker vast te stellen. Ik denk dat beide nodig zijn zelfs want een tumor laat zich ook niet op een foto zien altijd.

En kan het zijn dat het konijn een vorm van astma heeft? Omdat je het hebt over dat het lichaam zichzelf aanvalt. Dan denk ik aan iets van een auto immuun aandoening en bij astma zie je dacht ik ook zo'n reactie. Heeft ie cortico steroiden gehad? Dat zou kunnen. Maar wel mooi dat je er wat meer vertrouwen in hebt. Moet je hem nog dwangvoeren eigenlijk, of eet ie zelf weer? Nou beterschap iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij houdt het inderdaad al langer uit en zijn pijn lijkt minder en de maag is al beter dus hij gaat wel vooruit.


Als hij nu nog wil keutelen... Maar als er niet veel in gaat, kan het ook even duren voor het eruit komt denk ik zo.


 


Een vriendin haar konijn had net hetzelfde gehad en die had toen een week bij de dierenarts gezeten voor hij beter was, ik wist niet dat het zo lang kon duren en dat het dan nog beter zou kunnen gaan.


 


Gisteravond zei de dierenarts niets meer over inslapen trouwens, alleen dat hij zolang hij niet gepoept heeft bij hen moet blijven.


Vanmiddag bel ik weer voor een update.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar is dat niet ontzettend duur dan? Bij mijn dierenarts wel, als ze een dag moeten blijven is het al duur. Een week, jeetje, ik weet niet of ik ze zo lang zou kunnen missen. Wel grondig natuurlijk van ze. Bij mijn dierenarts is het zo, als ze zelf eten, mogen ze naar huis. Dus het verbaast me wel een beetje dat ze het zo doen. En werken ze dus ook op zondag?

Maar goed, je konijn is wel in goede handen dus dat is ook wel een goed gevoel. Ik heb nu ook een konijn in de lappenmand, Pien heeft waarschijnlijk een gedeeltelijke verstopping. Dus ik zit ook te wachten op meer keutels. Ze heeft al kleine, misvormde keutels dus het komt al op gang.

Nu jouw konijn nog, zet 'm op he. Er moet toch iets uit gaan komen nu. Sterkte nog en beterschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga bij een andere dierenarts dan mijn vriendin dus ik weet niet hoelang de mijne het gaat doen. Ze werken idd ook op zondag voor de opvangertjes maar dat is natuurlijk ook duurder.


Zij moest toen 200 euro betalen voor die week. Ik weet niet hoeveel het me gaat kosten maar ik heb het ervoor over.


 


Goed dat jouw konijn al wat beter is!


En bedankt voor de steun! 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh okee, de tarieven van dierenartsen verschillen enorm. Maar ze zeggen het meestal wel als het erg in de papieren gaat lopen, de mijne wel iig. Ja wij konijnenfreaks hebben er alles voor over he. Dit jaar hadden we echt een sobere zomer zonder vakantie, uitjes of uit eten, door de dierenartskosten. Maar, ik ben een rasoptimist want het heeft ook zijn voordelen om te moeten bezuinigen. Wij kwamen erachter dat we aan alle kanten geld konden besparen. We zijn zelf niet zo zuinig aangelegd maar geld weggooien is toch zonde. Dus ons huishouden is nu goedkoper geworden door de konijnen en we leven nog steeds prima.

Jouw konijn is vast een vechtertje, anders was ie nu al dood geweest. Ik heb ook konijnen op zien knappen waarvan ik het niet had verwacht. Dat geeft altijd wat hoop als ze ziek zijn. Een konijn kan toch weer opveren ondanks ernstige ziekte. Dus dat gaat jouw konijn ook gewoon doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Timo had vandaag 2 keuteltjes gedaan! En een beetje zelfstandig gegeten ook. het gaat dus de goede kant op. 


Hij krijgt nog dwangvoer en vocht en zonder de lamp krijgt hij zijn temperatuur nog niet op peil dus hij moet nog blijven.


 


Ik had over de prijs gevraagd en ze zei dat het ongeveer 12 euro per dag kost, en dan nog de foto en de raadpleging dus ik denk dat 


we uiteindelijk op 150 zullen zitten. Ach ja, als hij maar beter wordt.


En zo te zien gaat dat ook gebeuren :) 


 


Morgen gaan we op spreekuur eens kijken en horen wanneer hij naar huis mag en zo.


Link naar reactie
Delen op andere sites

O wat fijn, dat is iig een begin. En dat is niet duur zeg, 12 euro per dag, ik denk dat het bij mijn dierenarts minstens drie keer zo duur zou zijn. Ik weet het ook niet precies omdat ik ze eigenlijk altijd naar huis wil meenemen. Maar het is best fijn als ze kunnen blijven, als je weet dat er goed voor gezorgd wordt. Alleen moet je dan wel steeds wachten op informatie. Morgen kun je hem dus zien, ik hoop dat ie dan mee naar huis mag. Dwangvoeren ze hem eigenlijk? Ik heb niet zoveel ervaring met gas, al heb ik wel gelezen dat masseren helpt. Nou nog even nagelbijten maar ik denk dat ie het wel gaat redden. Weet je hoe hij eraan is gekomen trouwens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ben echt blij dat hij vooruit gaat :)


 


Ze dwangvoeren hem ja, maar hij eet nu al een beetje zelfstandig. Ze leggen altijd verse blaadjes en zo bij hem.


Ik weet eigenlijk niet hoe hij het heeft gekregen, ik las wel een paar dingen zoals van kool en zo maar dat krijgen ze nooit. Dierenarts heeft er ook niets over gezegd. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

En? Mocht Timo alweer mee naar huis?

Pien keutelt wel goed nu maar ze eet nog steeds geen biks. De keutels worden wel nog steeds groter, ze zijn nu nog de helft zo groot als normaal. Ze eet wel hooi, andijvie en wortel maar ik denk dat de verstopping nog niet over is. Dus ik dwangvoer haar eens per dag en geef twee keer cisaral. En haar ruggengraat voelt minder scherp. Dus het gaat de goede kant op maar ze is er nog niet helemaal.

Nou hopelijk is Timo ook weer wat beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He jammer. Het gaat dus ook niet zo snel vooruit als hier. Pien is ook net haar zus verloren natuurlijk dus ze is waarschijnlijk ook verdrietig, denk ik. Ik ken het niet van konijnen dat ze echt stoppen met biks eten vanuit emotie. Alleen is het wel zo dat vorige keer dat Pien een verstopping had, er nog drie konijnen ziek waren, Dopje had een abces en Muffin en Nel maden in hun huid . Dus dat is wel toevallig dan. Misschien leeft ze wel erg mee met andere konijnen?

Maar Timo houdt wel vol, hebben ze nog iets gezegd over waarom zijn darmen nog niet goed werken? Doen ze eigenlijk ook aan masseren, ik las dat dat kan helpen bij gas. Zijn ze optimistisch of kan het nu nog fout gaan? Nou kom op Timo, wel beter worden he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

He jammer. Het gaat dus ook niet zo snel vooruit als hier. Pien is ook net haar zus verloren natuurlijk dus ze is waarschijnlijk ook verdrietig, denk ik. Ik ken het niet van konijnen dat ze echt stoppen met biks eten vanuit emotie.

Afgelopen januari overleed mijn Nijntje na een operatie aan haar niertjes. Haar hokgenoot Rakker stopte daarna met eten, zelfs hetgeen hij heel graag lust at hij niet. Hij heeft een aantal dagen bij de dierenarts gezeten en hij is helemaal onderzocht, maar de dierenarts kon absoluut niets vinden. Eenmaal weer thuis ben ik een andere maatje voor hem bij de opvang gaan halen. Het heeft lang geduurd voordat Pebbles door Rakker geaccepteerd werd, maar langzaamaan ging Rakker weer zelf eten. Het probleem was blijkbaar toch het verlies van Nijntje.

Timo is in goede handen en gaat toch langzaamaan vooruit. Ik heb wel eens een geval gehoord waarbij het meer als een week heeft geduurd voordat het konijn weer ging keutelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stamperpluis, o jee, dan denk ik dat Pien idd erg verdrietig is. Ik ga voor haar een maatje halen uit een opvang, alleen dacht ik, ze moet eerst opknappen. Ze is mager geworden namelijk. Ze stopte idd wel met biks eten toen Ginger donderdagavond benauwde geluidjes ging maken. Bobby doet zijn uiterste best om haar op te vrolijken, rare sprongen maken voor haar neus enzo. Maar die heeft nog ballen en bovendien gaat die met Nel hokken. Maar misschien moet ik toch eerder een maatje voor haar gaan halen. Gelukkig vindt mijn vriend het goed dat we er eentje bij nemen.

Timo komt er wel bovenop he, dat dacht ik zelf ook. Het is een vechtertje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .