Ga naar inhoud

Als er een van de 2 achterblijft


Melanie

Aanbevolen berichten

Recent is mijn vrouwtje overleden en nu blijft mijn mannetje alleen achter. Het is inmiddels zijn 2e vrouwtje waar hij vroegtijdig afscheid van heeft moeten nemen maar nu zit ik in dubio: hij is zelf al bijna 11 jaar oud, heeft anderhalf jaar geleden ec gehad en is daarvan wel weer opgeknapt maar heeft een slappere achterhand daaraan over gehouden waardoor hij niet meer zo stevig op zn pootjes staat. Moet ik hem nog koppelen aan een andere seniore dame? Moet ik hem dat nog aandoen of zal ik hem naar binnen halen dat ie bij ons meer aandacht krijgt? Ik vind het lastig, wat zouden jullie doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zou je eens bij bunnybin op de site kunnen kijken, daar bemiddelen ze voor senior konijnen. Wie weet staat er eentje tussen waar jouw konijn mee kan daten om te kijken of dat klikt. 


Ik zou er ook voor kiezen hem nog te koppelen aan een lieve, rustige voedster, het is zonde om z'n laatste jaren alleen te slijten toch, ik denk dat je hem daar zeker wel een plezier mee doet. Binnen halen kan altijd natuurlijk, bijvoorbeeld als je denkt dat dat beter is voor zijn gezondheid, maar ook dan zou ik dat doen samen met een voedster.


De site van bunnybin: http://www.bunnybin.nl/senioren.htm


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je overwegen om nog een vrouwtje te nemen voor hem dan is Stip op de site die Anjo gaf misschien wel iets? Zij is mijn konijn, ze is ook niet meer zo stabiel en een beetje langzaam, heeft ook EC-achtige symptomen. Ik zoek voor haar een plekje buiten met een rustige man.

Ik maak hier natuurlijk meteen reclame voor mijn Stip maar dat is misschien ook wel niet zo'n konijntje wat jij zoekt, ze is wat angstig, en je kan haar niet aaien. Of dat iets is wat wat je wel wilt dat weet ik niet. In dat geval staan er nog andere senioren-voedsters op de site.

Ik zou hem zeker in ieder geval niet alleen laten zitten inderdaad. Dat is ook zo sneu eigenlijk vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. Ik ben ook altijd een voorstander van 2 konijnen. Maar gezien zijn leeftijd en lichamelijke staat twijfelde ik of dat ik hem de stress van een koppeling weer moet aandoen. Zeker ga ik even kijken of er een geschikte dame voor hem bij zit. En Lonja bedankt voor het meedenken! Ik zoek alleen een konijntje wat je wel kan aaien. Ze mogen bij mij lekker konijn zijn en ik pak ze niet op om te knuffelen maar een aai over een bol vind ik toch ook wel leuk dus ik denk niet dat Stip bij ons past. Ik hoop dat je snel een goed huisje voor haar vind.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel. Nee ik snap het, met af en toe aaien ben je bij Stip aan het verkeerde adres. Maar daar zullen de andere voedsters vast geen last van hebben. Je zou eens bij Bunny-bin kunnen informeren of er wellicht meer voedsters zijn die ook EC gehad hebben en daarom ook niet meer zo snel en behendig zijn, of gewoon erg lief zodat een koppeling rustig zou verlopen. Succes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Esther is dat hangoortje van 9 jaar wat ook EC heeft gehad en een beetje doof is. Maggie is ook een dame van 8 jaar dus het is mij om het even. Als er maar een goeie klik is maakt het mij niet uit hoe ze eruit ziet Het liefst zou ik ze allebei mee naar huis willen nemen :welcome: Ik zie dat Idde echt wel een vriendinnetje nodig heeft want hij komt nu bijna niet naar beneden om lekker zn pootjes te strekken en dat heeft ie wel nodig. Ik heb hem al verteld dat ie op date gaat en daar fleurde die van op ;) laat het maar snel zaterdag worden!


  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .