Ga naar inhoud

Snot? Of verkouden?


champie

Aanbevolen berichten

Wat Christaaa ook al zegt, je kan het beste naar de dierenarts gaan. Die kan ook beoordelen of het om de ziekte Snot gaat of niet. Snot gaat niet vanzelf over en zal je met antibiotica moeten behandelen. Doe je dat niet, dan kan het chronisch worden en als je echt pech hebt kunnen ze er uiteindelijk dood aan gaan.


 


Wel belangrijk om er wat mee te doen dus en niet afwachten asjeblieft.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben dinsdag ook met Dermot naar de dierenarts gegaan door genies van mijn konijn.


En heeft een anti-biotica voor tien dagen meegekregen. Konijn is ook levendig en eet goed.


Vast geen snot, maar een andere bacterie, denk ik.


Ik hoop dat het na tien dagen opgelost is.


Laat even weten hoe het met je konijn gaat?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je nu nog niet kunt zeggen dat het chronisch is hoor. Dat zeg je pas als het niet weg wil blijven na een kuur, of meerdere. Snot kan overgaan, ook na heel lang nog. Mijn konijnen hebben ongeveer 2 jaar snot gehad en nu blijft het godzijdank al 1,5 jaar weg. L-lysine door hun drinkwater heeft hier geholpen, naast meerdere soorten antibiotica. Bij snot moet je in het begin meteen grondig te werk gaan. Als het niet over is na de kuur, in overleg weer opstarten met antibiotica. Als ze wel een longontsteking ontwikkelen, gaan ze zeker dood. Succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's balen. Maar niet onoverkomelijk, de mijne zijn er ook vanaf gekomen. Dekens vaker wassen en meer schoonmaken, helpt ook. En verse tijm, dat opent de luchtwegen wat. Er zijn op dit forum wel meer tips te vinden over chronisch snot dus doe er je voordeel mee. Je kunt ook een konijnensauna maken bijvoorbeeld en het neusje druppelen met fysiologisch zout. Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn pipetjes fysiologisch zout verkrijgbaar, voor baby's. Daarmee kun je tenminste bij een middelgroot konijn dan de neus mee druppelen. Ik deed ook wel een veeg inhalatiezalf op hun neus. Niet teveel want ze wassen het af. En stomen met een mentholcapsule helpt goed. Bij mij was de heftige snotter fase na een jaar wel over. Ik hoop dat jij sneller klaar bent. De zomer is begonnen en dat helpt ook natuurlijk. Als je konijn echt benauwd gaat klinken, moet je meteen naar de da, da's foute boel. Dan gaan ze ook echt hijgen. Nou succes en sterkte iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is de zomer dan zo beinvloedend hierop? Ik heb er 1 die vorige week een dagje aan het niezen was, geen vieze neus, geen bijzonderheden verder. en die heb ik afgekoelde tijmthee gegeven. Dit hielp best goed, maar sinds vandaag is ze weer een beetje aan het niezen, dus weer aan de thee... Zou het echt met het weer te maken kunnen hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het niezen lijkt wel erger geworden.HOe lang duurt het voordat de antibiotica aanslaat??


Ze eet verder heel goed.Alleen keutelt ze wel minder.Wat te doen??


Hoe maak je dat tijmthee? Ik heb tijm gehaald dat eet ze op is dat de bedoeling??


Der neusje is nog steeds nat van het snot en der ook doet ook mee.(dat heeft ze iegenlijk best vaak).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beauty heeft 2x snot gehad en bij haar duurde het de 1e keer 14 dagen en de 2e keer 9 dagen voor we echt verschil merkten. Bij m'n ram die chronisch snottert duurde het 3 maanden en 4 verschillende abkuren & 2x een carprofenkuur voor we echt verschil merkten. Hoe lang het duurt voor de ab aanslaat verschilt dus echt per keer en per konijn. Wat betreft het minder keutelen dat zou ik wel een beetje in de gaten houden, maar als ze verder goed eet zou ik me daar niet al te veel zorgen om maken.

Tijmthee maak je door tijm in een bakje/beker te doen, dan giet je er kokend water over heen en laat je het afkoelen. Als het dan koud is haal je de tijm eruit en geef je het aan je nijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .