Ga naar inhoud

Overgeven of bloed?


Leukee Melisa

Aanbevolen berichten

Hallo,


jullie weten vast bij sommige provincies 


dat het heeft gehaageld met die bollen van 7 cm


nauw we wiesten niet dat het ging hagelen,onweer,regen zou zijn


bunny houd van regen dus ze stond in de nacht buiten 


en ineenkeer begon het te hagelen 7 cm bollen en ze kwam met een hagel bol op haar hoofd met een buld


nauw de volgende dag zag ik smorgens bloed met eten erbi (sorry haha beetje vies)


weten julie wat dat was gewoon bloed of overgeven en wat moest ik doen


want na die 2 dagen was ze bang nu nog steeds 


normaal als ik bunny roep komt ze of word ze niet bang 


na die 2 dagen en nu nog steeds is ze bang ,loopt weg,en luistert niet


WAT MOET IK DOEN???


Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou best kunnen dat ze geraakt is door zo'n hagelsteen want dat bloed komt ergens vandaan natuurlijk. Als je haar niet meer te pakken krijgt, ik denk dat je dat bedoelt, misschien is het een idee om iemand te vragen je te helpen. Met z'n tweeen of drieen heb je het konijn sneller te pakken. Als je alleen bent, kun je twee schotten gebruiken. Dus grote stukken karton bijvoorbeeld. Zo kun je het konijn insluiten en oppakken. Succes want het is wel nodig dat je haar goed nakijkt en eventueel naar de dierenarts gaat met haar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een rioolbuis of kattentunnel in de ren liggen? Ik probeer ze daar altijd naartoe te krijgen. Aan de andere kant staat dan de vervoersbak klaar. Stukje optillen en konijn schuift er dan mooi in.

Je zult toch even moeten kijken en dan naar de dierenarts natuurlijk. Een konijn kan niet overgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tis inderdaad een raar verhaal. kon je konijn snachts tijdens die regen/onweer/hagel wel naar binnen? ik zou je konijn sowieso na laten kijken door de dierenarts. en ohja? welk konijn houdt er nou van regen en hoe kan je dat eigenlijk weten?


 


ik blijf het een raar verhaal vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er raar aan dit verhaal? TS geeft misschien niet heel goede zinnen weer en de spelling is niet wat het moet zijn, maar het is in mijn ogen heel duidelijk: konijn heeft in de enorme hagelbui buiten gezeten en is mogelijk gewond geraakt door een hagelsteen, TS ziet dat er iets niet in orde is en vraagt hier om hulp.


Konijnen houden van elk weertype, hier zitten ze ook graag in de regen, hitte of een hoosbui natuurlijk liever niet, maar het konijn zal misschien overvallen zijn door de hagelbui en enorm geschrokken zijn.


Enniewee, beestje zeker even naar de DA brengen, (hopelijk heb je dat inmmiddels al gedaan) en laat even weten hoe het gaat zeytinboncuk!


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou EN? Ze komt in ieder geval om hulp vragen. Dat er in NL mensen wonen die niet weten dat een huisdier ook zorg nodig heeft, weten we ondertussen wel. Je moet niet altijd maar overal de perfectionist willen zijn, dat is volkomen zinloos. (niet op een specifiek persoon gericht, maar in het algemeen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke je hebt gelijk, echt raar is het niet. het enige aparte vind ik dat er zo laat gehandeld is(hoewel het wel goed is dat er IETS gedaan wordt,laten we dat niet vergeten) en dat dat arme beest in de regen(blijkbaar ook hagel) heeft gezeten.


 


zeytinboncuk, ben je al met het beestje naar de DA geweest? en zo ja, wat is er aan de hand en hoe gaat t nu met bunny?


 


het is inderdaad waar dat er heel veel mensen in NL zijn die niks zouden doen, daarom is dit forum ook zo goed ;)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

en ohja, misschien kan je de volgende keer als er iets is of als  je een vraag hebt proberen het zo duidelijk mogelijk op te schrijven en misschien af en toe een keertje op enter zou drukken. dat help echt! dan is het voor ons meteen duidelijk wat je bedoelt en kunnen we je sneller helpen!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zijn ook dol op regen. Ze blijven gewoon zitten. Die laag donshaar die ze hebben, wordt toch niet nat daardoor. En konijnen kunnen niet omhoog kijken, niet echt tenminste. Ze kunnen het hoofd niet zo achterover hellen als wij. Dus dat konijn had waarschijnlijk niks door tot ie iets op zijn kop kreeg. Konijnen kunnen best taai zijn hoor, misschien viel het mee met de verwonding en hopt ie gewoon rond. Maar ik zou ook wel willen weten hoe het nu gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .