Ga naar inhoud

Clicquot haar gewicht...


Caroline

Aanbevolen berichten

Wat wegen de twee eigenlijk? Is Cliquot veel zwaarder dan Merlot? Ik vind haar er anders wel goed uitzien hoor, en die wam valt wel mee.

1 van mijn konijnen is een tijd te zwaar geweest door verkeerde voeding (voor ik op bb zat)en in die tijd (waarin ze ook volwassen is geworden) heeft ze een wam gekregen. Ik vraag me wel eens af of ze bij een betere voeding misschien wel nooit een wam gekregen zou hebben.

Volgens mij krijgen jouwn konijnen toch geen tussendoortjes en een afgemeten hoeveelheid biks? Dan lijkt het me toch erfelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ons madame is bijna een halve kilo zwaarder, of tenminste dat was ze, zal hen morgen nog eens wegen. Maar volgens Cindy is het normaal dat de voedster groter is, tenminste dat is zo bij raskonijnen uit hetzelfde nest (waar je dus de afkomst kent)

Ja, ze krijgen hier idd afgemeten hun biks en geen ongezonde tussendoortjes... ik weet het ook niet goed. Ga ze morgen wegen en eens uit alle hoeken fotograferen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nu een paar foto's van Clicquot alleen:

IMGP1807.jpg

IMGP1809.jpg

IMGP1810.jpg

Let aub effe niet op de toestand van tapijt etc...alles zit onder het hooi en er zijn dit weekend ook een paar accidentjes gebeurd blijkbaar... Ik was niet thuis en mijn vriend ziek, er is dus al 4 dagen geen stofzuiger gebruikt thuis en het wordt hoog tijd... :(

Als jullie bepaalde poses nodig hebben, omdat deze niet duidelijk zijn, zeg dan even hoe ik ze moet fotograferen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep niks verkeerd aan hoor .Ze glimmen helemaal!!!

huh ja... nu je het zo zegt...is dat niet normaal soms? Hun pelsje blinkt idd, op de foto's valt het extra op, maar ik heb er nooit zo bij stilgestaan....

Maar euh, qua gewicht zit ze goed denk je? Dus dan kan ik het gewoon bij de hoeveelheid ss houden en de rest blijven geven? Dus ook elke dag een klein worteltje? Uiteindelijk lopen ze hier extreem veel hé...zitten de hele dag los tenslotte en profiteren volop de tapijtjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Caroline, je hebt prachtige konijnen! Kom weer even kijken en zie gelijk dat je foto's had geplaatst.

En toch, en toch ga ik het nog een keer zeggen: ik vind dus echt dat bij de voorpoten, op de schouder en achter de voorpoten, in die regio, best wat vet te zien is op de foto. Maar ja, ik zag ook zonnepitten die er niet waren dus wie weet is het wel een los velletje en kijk ik weer niet goed :blink: ? Ik denk ook dat je goed voor je konijnen zorgt en dat daar niets op aan te merken valt.

De hoeveelheid groenvoer vind ik prima, en dan kijk ik dus naar je foto :bunny1:. Ik geef altijd per dag een kinderemmertje met groen aan mijn twee dwergjes. Ik pluk dat buiten samen met de kinderen. Zo'n kinderemmertje is ongeveer de helft van een gewone emmer van 10 liter. Ik vul het aan met wat keukenafval (andijvie, wortelgroen etc.). En dat zijn dwergjes, dus ik zou zeggen dat je best meer groenvoer kunt geven zonder dat ze dikker worden.

Ik geef eigenlijk net zoveel groenvoer tot ze het laten liggen, dat haal ik dan in de ochtend weg (meestal laten ze het gras liggen en daar maak ik dan hooi van). Gaat het bij jou allemaal op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jip, ik moet echt een beetje lachen hoor, je bedoelt het allemaal goed, hoor, dat weet ik wel ,maar je bent hier duidelijk niet "ingelezen" op BB. Als er hier iemand (behalve de fokkers) veel met voeding bezig is, ben ik het waarschijnlijk wel... :)

Ik ben constant op zoek en ik contact met mensen uit verschillende landen over de beste manier van je konijn te voeden. Ik zaag er mijn DA en psy de oren mee van hun kop en stel me elke dag weer vragen.

Dus, neen, ik maak me geen zorgen dat ik mijn konijnen niet goed verzorg of het verkeerde eten geef. Ik ben er zelfs zeker van dat ze de goede voeding krijgen (die ik trouwens speciaal uit B laat overkomen omdat ze hier niet te verkrijgen is) en dat ze niet teveel krijgen. (de vraag is alleen of Clicquot teveel krijgt)

Het probleem is alleen die dubbele kin, verder is de tweeling niet te dik. Ze zijn van lichaam alletwee erg gespierd, voelen hard aan, je kan hun ruggegraad goêd voelen, maar hij steekt er niet uit etc...

Wat ik denk dat jij eens moet doen is een paar rassen bekijken... en je neit enkel concentreren op je dwergjes, die heel anders zijn van bouw als de Sachsengold, waar de tweeling duidelijk hun geblokte lichaamsbouw van hebben. Zo hebben ze redelijk korte en gedrongen voorpoten en tenzij ze rechtop zitten, lijkt het idd alsof er vet hangt. Deze foto is van Merlot als hij zit...,toen hij hier net een week of 2 was, erg korte voorpootjes... Kan je het zo beter zien?

IMGP1531.jpg

Ik woon trouwens in de stad, dus ik kan zelf geen groen gaan plukken, alles komt van de markt, jammergenoeg. Dus er zit wel een limiet op in wat ik in mijn ijskast krijg en vooral, er is maar 2 keer per week markt...:blink: Ik zou idd meer groenvoer kunnen geven...maar dat kan niet meer in de ijskast!!:boxing:

Hier eten ze altijd alles onmiddellijk op ja, tenminste groen, gedroogde kruiden en biks. Hooi krijgen ze niet op natuurlijk omdat ik het een paar keer per dag bijvul. Hier krijgen ze trouwens de hele dag door eten, niet alles op 1 hoop 's ochtens en 's avonds. s'Ochtends en 's avonds zijn er biks en in de loop van de dag steeds weer groen en hooi en gedroogde kruiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puur toeval, maar ik kreeg gisteren een email mensen waar de tweeling geboren is. Ik wilde hen al lang weer eens foto's sturen, maar had hun adres niet opgeslagen.

Ik heb haar nieuwe foto's gestuurd van de tweeling en gevraagd naar hun zus, Caroline. Zij heeft blijkbaar net dezelfde aanzet als Clicquot en hun andere broer heeft dat niet. Ze zitten daar niet samen, dus Caroline kan het eten van haar broer niet stelen :)

Ik ben dus gerustgesteld...

Hun broer zou normaal net als de tweeling naar een nieuw huisje gaan, maar die hebben afgezegd. Hij zit daar nu dus moederziel alleen :( Iemand interesse? Ik breng hem zo mee naar B voor jullie? Evee misschien voor Aïsha? Hij ziet er net zo uit als Merlot :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hun broer zou normaal net als de tweeling naar een nieuw huisje gaan, maar die hebben afgezegd. Hij zit daar nu dus moederziel alleen :( Iemand interesse? Ik breng hem zo mee naar B voor jullie? Evee misschien voor Aïsha? Hij ziet er net zo uit als Merlot :$

haha wat gemeen, je weet dat ik je nijnen prachtig vind! maar we hebben elkaar beloofd geen nieuwe dieren te nemen tot we verhuisd zijn, en dan waarschijnlijk misschien alleen een vriendje voor asha bij te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat het nu net een vriendje zijn!!! Haha en carolin komt vast wel rond maard naal belgie toe!!!! Ja ze glimmen op hun pelsje puur van gezond heid .Dat is en heel goed teken.Ik kijk natuurlijk naar meer dingen op een foto.Maar dat viel me gelijk op.De voedsters van een groter ras van af nhd tot vlaamse reus zijn rijwel altijd gevoeligger vor een wam.Zie de zus van caroline´s konijn.Zelfde verhaal.Je kunt het bij franse hangoren bijvoorbeld eigelijk niet voorkomen bij de vrouwen dan.Wel een minder grote wam maar meestal verschijnt ie toch.Dat worteltje mogen ze wel hebben hoor caroline maar zou met haar daar we zuinig op zijn vm de suikers er in .Dus halve wortel bijvoorbeeld per dag.Andere groen soorten geen probleem.Zodat de wam niet te groot gaat worden.Hoe zwaar zijn ze inmiddels caroline ze schelen een halve kilo begreep ik.cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha..nu snap ik het.

Ok, voskonijn is idd 3.5 max gewicht , Sachsengold is hier 3.3 Het klopt dus min of meer met hun gewicht, rekening houden met mijn weegschaal. Misschien toch maar eens een deftige kopen....

Een voskonijn in B is toch compleet anders niet? is dat niet veel kleiner? Anders kan ik nl de zwitsers er af laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .