Ga naar inhoud

omgeklapte nagel?


piccaso123

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

Vanavond ben ik bij de dierenarts geweest voor de jaarlijkse inenting van mijn nijntjes.

Ik kom thuis en zie dat 1 van mijn huppsels niet op haar voor pootje liep. dus haar snel bij me gelokt en maar mee naar binnen genomen (ik weet het dom van me wegens temperatuur maar schrok heel erg) dus even later binnen liep ze er weer op. Ik hield haar pootje even op mn hand en aaide er wat over tot dat ik over 1 nagel kwam toe trok ze haar pootje heel hoog op en begon ze er gelijk aan te likken. ik pakte het pootje weer en zie dat de nagel is gekanteld en helemaal uitsteekt. ik weer verder niet of ie echt los zit durf er niet meer aan te komen... ik wou de dierenarts bellen maar niemand nam op. natuurlijk niet want het was gesloten. het leek me ook weer niet zo ernsitg dat ik naar de spoeddierenarts moest gaan want ze eer, drinkt, keutelt, hopt wat, het bloed niet en ze zit ook niet in een hoekje...

Nu vraag ik me dus af: wat moet ik met de nagel doen? laten zitten en morgen middag nogmaals even bellen met de dierenarts? of de nagel er voorzichtig af trekken/draaien o.i.d.

Miranda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien het teentje gebroken? Inderdaad morgen even bellen. Niet aan gaan zitten.

Qua temperatuur maakt het nu echt niks uit hoor, die 2 of 3 graden verschil. Ten minste, ik neem aan dat het geen 25 graden is bij jou binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonet even gebeld. Ik kan vanmiddag langskomen om 16:20 omdat ik tot 15:20 school heb. Ze at vanmorgen en heeft vannacht ook wat gedronken ze heeft gekeuteld dus dat zit verder wel goed. Het pootje.. ze wil er nu echt niet meer opstaan alleen als ze slaapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je nog even naar de Da gaat :) En nagels die verkeerd zitten kunnen behoorlijk pijnlijk zijn om op te steunen, dus om de druk eraf te houden zal ze niet op haar pootje willen staan. (denk ook maar aan een ingegroeide teennagel + schoenen + een avondje daar op rondlopen.... je begint soepel, daarna begin je erg moeilijk te lopen, en je eindigt op je sokken/blote voeten omdat je anders niet meer vooruit komt :wink2: )

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de nagel is er afgeknipt zat inderdaad los. ze zei ook hetzelfde als jij zei @Marjoleintje :) Ze wou bij de dierenarts er al weer voorzichtig op gaan lopen. Maar nu hier in het hok wil ze er niet op lopen en houd ze het mooi omhoog...

Verder heeft de Dierenarts gezegt dar ik om de dag even naar haar pootje moet kijken wegens eventuele infecties die er kunnen komen. Hoe kan ik dit het beste voorkomen? iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .