Ga naar inhoud

Zwangere voedster eet weinig


Natasja_Verkijk

Aanbevolen berichten

Mijn inmiddels 13 dagen zwangere voedster eet sinds gister amper biks.

Ik geef haar normaal gesproken een goed handje biks, nog net geen vol bakje. Maar de laastste week eet ze bijna 2 bakjes per dag, en hooi en soms nog wat wortel of peterselie.

Heb gisteravond wel wat nutrilon naar binnen kunnen werken en vanmorgen wat peterselie die toch wel lekker was.

Maar nu heeft ze weer maar een paar brokjes op.

Iemand ervaring of tips ?

Ze is 3 weken terug nog bij de da geweest en zijn de tandjes nagekeken

Heb voor de zekerheid wel wat baby hapjes gehaald

Moet ik haar wat bij gaan voeren ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Castreren en abortus gaan tegen mijn principes in. Het is de natuur en een mens wordt toch ook niet gecastreerd als deze kans heeft op zwangerschap. Dan zou de mens op den duur uitsterven.

Maar daar gaat dit topic niet over. Ik vraag advies over haar voeding

Dat is natuurlijk onzin. Mensen laten ook gewoon abortus plegen als het ongewenst is dus dat kan bij een dier ook prima bij ongewenste zwangerschap van een dier. Ze heeft nu al problemen dat zegt naar mijn mening genoeg en je gaat het weekend in, ik zou zsm contact opnemen met een dierenarts. En indirect gaat het wel daarover je vermeld het tenslotte zelfs in de titel. Als je geen dergelijke reacties wil moet je niet op een forum voor advies komen en direct de dierenarts bellen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus jij laat een konijn die last heeft van der hormonen niet castreren? dat is zielig dan heeft het konijn er altijd last van en dat is ook niet fijn voor het konijn, er is hier ergens een topic waarvan een voedster last heeft van der hormonen en zelfs het mannetje krijgt het te voorduren door haar hormonen ! ik heb volgende week een koppeling en marley is niet gecastreerd maar als het mannetje er op ten duur de dupe van word laat ik der mooi helpen! dan word ze er ook rustiger van ;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat ze normaal gesproken beperkt voer krijgt en nu onbeperkt vanwege een mogelijke zwangerschap?

En sinds twee dagen wil ze nu niks eten?

Als een konijn niet eet, drachtig of niet, is dat altijd een reden om direct actie te ondernemen. Zelf kijk ik het een paar uurtjes aan, probeer het met iets lekkers. Maar als het na een paar uur niet beter gaat zit ik bij de dierenarts. Dat laatste wil ik jou ook adviseren. Niet eten=niet goed. En naar mijn mening altijd een spoedgeval.

Misschien heeft ze gas vanwege het veranderde voerpatroon?

Een drachtige voedster hoeft geen extra biks te eten, maar mag gewoon eten wat ze altijd al kreeg.

Ik hoop dat ze niet drachtig is, maar volgens mij is dit geen oepsnest. Ik wil toch nog even toevoegen dat ik dat erg jammer vind.

Beterschap! Ik hoop dat je snel naar een dierenarts gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp ook niet zo goed waar het vandaan komt dat een zwanger konijn, mens of wat dan ook ineens onbeperkt zou moeten eten. Hooi natuurlijk wel onbeperkt aanbieden maar biks en groenvoer gewoon normale hoeveelheid aanbieden.

Zoals gezegd, gewoon naar de dierenarts ermee. En als je voedster mogelijk in gevaar is zou een evt castratie haar kansen wellicht vergroten.

Ik heb geen idee of het om een oeps nest gaat of een bewust nest maar hier staan mensen niet achter het bewust vermeerderen van konijnen. Je kunt ook terug lezen waarom en je dan misschien beter in de standpunten van anderen vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn dat niet eet is ziek en daarmee moet je naar de dierenarts. Dwangvoeren lijkt me niet de oplossing, straks heeft ze een verstopping. Ik zou eerst de diagnose van de dierenarts afwachten. Een zwanger konijn hoeft geen extra eten, straks als ze bevallen is en gaat zogen mag ze wel wat extra's.


 


Ik hoop dat het niks ernstigs is.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .