Ga naar inhoud

Geen zin in brokjes?


saskiaa

Aanbevolen berichten

Mijn schatje is weer terug hoor :D Hij is goed wakker geworden en na een uurtje had meneer er genoeg van en heeft de hele krant kapot gescheurd haha.. Hij had idd wel aardige haakjes dus zal vast weer lekker kunnen eten. :) Bedankt dat jullie mee gedacht hebben en heb ook weer wat geleerd,,


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ging net brokjes geven nu at ie helemaal niks, liep meteen weg. Terwijl die gisteren en vanochtend nog wel wat at :s Hoop dat het te maken heeft dat ie bij moet komen...

misschien dat het vanwege het vijlen nog wat gevoelig is... heb niet heel veel ervaring met haakjes maar kan me voorstellen dat het nog een beetje pijnlijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is vaak met konijnen die net uit narcose komen of wat ziek zijn dat ze eerst alleen groen willen. Begin daar eens mee. Daarna komt het hooi en pas als ze weer de oude zijn willen ze vaak weer brokjes. Dus dat zou het ook kunnen zijn. En het is natuurlijk nog gevoelig in dat bekkie inderdaad.

Ik zou nog even aankijken. Nu alleen groen willen zou niet heel gek zijn. Maar over een paar dagen moet het wel beter zijn. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dwars erdoorheen. Sukkel had beter iets eerder wat kunnen laten merken.

De kiezen voorin kunnen ze met het lampje wel zien, maar ik vraag het mij ook wel eens af omdat ze haken dus niet kunnen uitsluiten op deze manier. Daarom gaan ze bij mijn da ook meteen onder narcose bij een vermoeden van haken.

 

Dat doen wij inderdaad ook. Negen van de tien keer is er ook gewoon daadwerkelijk sprake van haken en is het dus niet voor niets.

 

Ik heb overigens een maandje terug een konijntje met haakjes gehad en die heeft tot twee weken (!) daarna bijna niks gegeten behalve groen, zelfs met pijnstilling deed haar mondje nog te zeer. Heb nog nooit eerder mee gemaakt dat het zo lang duurde maar een paar dagen is wel vrij normaal en langer kán dus wel. Inmiddels eet ze alles weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou zeg de dierenartsassistente belde net gewoon om te vragen hoe het met Tijs gaat, ze zijn echt verbeterd zeg! Gisteren toen ik kwam ook al een kleedje op de tafel dat ie niet uitgleed enzo. :) Hij moet vanavond of morgen wel weer gewoon echt brokjes gaan eten anders bellen om misschien te dwangvoeren, dat gaat me persoonlijk wat te ver, als hij andere dingen eet, hij kan IMO best een tijd zonder brok. Ik zorg gewoon dat ik dan veel groen geef zodat ie voldoende binnen krijgt,


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel gek ja. Dan weet ik het ook niet eigenlijk.

Toch lijkt het mij wel goed dat de haakjes sowieso verwijderd zijn. Het is niet dat dat voor niks was. Misschien even de dierenarts bellen om te vragen of die nog ideeën heeft wat het nog meer kan zijn? Of misschien heeft iemand hier nog een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .