Ga naar inhoud

Kia toch niet de oude na behandeling ec


rewaantje

Aanbevolen berichten

Zucht...hoe vaak moet ik nog herhalen dat er altijd in ieder geval contact met de dierenarts gehouden wordt? En dat er bij geen verbetering altijd gegaan moet worden? En waarom geeft google een halve ton aan zoekresultaten bij "beginnende verstopping konijn" (sites van dierenartsen, opvangen, de konijneninformatie hier etc) wanneer het niet bestaat? Het is inderdaad misschien niet de correcte benaming voor wat er op dat moment speelt, maar ik kan er ook niets aan doen dat het zo heet.


Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zeg toch nergens dat je dat niet gezegd hebt? (overigens zeg je in je eerste post letterlijk dat voor behandelen van een verstopping en dwangvoeren geen DA nodig is...) Ik vind alleen dat je een vreemde nooit medische adviezen zou mogen geven zonder het konijn te kennen en de kennis en kunde van die persoon te kennen. Mensen lezen alleen wat ze willen lezen en veel zullen dan ook het zinnetje over een DA niet lezen.


 


en waarom google die resultaten geeft weet ik ook niet. ik heb ze er neit op gezet. Dat het in de volksmond zo genoemd wordt wil nog niet zeggen dat het zo is. Een vrouwelijk dier wordt ook volgens veel DA's gesteriliseerd terwijl ze toch echt gecastreerd worden, omdat de geslachtorganen weggenomen worden ipv alleen de eileider af te binden of door te nemen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een apotheek in huis voor het geval dat. (Net zoals meerdere mensen hier)


En met Casper ben ik ook meteen begonnen met medicijnen geven en dwangvoeding.


Maar ook ik ga altijd naar een dierenarts.


 


Maar door alvast te beginnen met "veilige" middelen, kun je wel zijn leven redden.


Maar advies van dierenarts is ten alle tijde nodig!


 


Daarnaast vind ik dat je ook niet zomaar moet gaan klooien als je het niet weet.


En je kunt op een forum wel suggesties opgooien over wat het zou kunnen zijn, maar advies over gebruik van medicijnen, vind ik, moet je ten alle tijden door een dierenarts laten doen!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat er duidelijkheid us en dat dit snel verholpen kan gaan worden!

@rocker: bij dezen dus gedemonstreerd: een diagnose stellen via een forum is lastig. Jij schrijft over verstopping en zelf doen. Probleem blijkt haakjes te zijn. Conclusie: niet zelf gaan emmeren, maar naar een dierenarts gaan. En geen advies geven zonder een dier te zien. Soms kan dat levensgevaarlijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .