Ga naar inhoud

Graag tips voor mijn zeer magere Binkie!


EliseindeEifel

Aanbevolen berichten

Wat moeilijk allemaal zeg :(


Je geeft hem inmiddels al panacur voor eventuele EC? Al put zo'n abces vaak ook het lichaam uit.. mijn Vlaamse Reus had een abces onder zijn keel, hij at wel goed opgegeven moment weer, maar hij werd steeds magerder, het abces trekt zoveel weg. Ik hoop dat je dat snel onder controle krijgt.


Ik denk dat Dot rams is ivm het voorjaar, zij is nog niet geholpen? Dan zou je dat kunnen overwegen, maar kan me voorstellen dat je in principe daar op het moment niet op zit te wachten. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer zeg dat Binkie niet aan wil komen. Gelukkig valt hij niet verder af. Misschien kost het eten van hooi en brokjes hem nog teveel moeite. Ik heb zelf geen ervaring met abcessen, maar kan me wel voorstellen dat een abces veel energie kost, zoals Aniek aangeeft.

Geef je hem nog steeds de caviabrokjes, anders zou je het kunnen proberen om hem weer zijn eigen voer te laten eten.

Gelukkig is hij verder gewoon levendig, dat is toch een positief teken.

Wel heel zielig als hij geplet wordt door Dot. Kan begrijpen dat dat te zwaar voor hem is. Misschien kan je ze gescheiden naast elkaar zetten, dat ze in ieder geval elkaar nog door een hekwerk kunnen zien, ruiken enz,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, het gaat dus gematigd positief....fijn dat het zo goed gaat met het abces en dat hij ook lekker zijn gang gaat, maar ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt omdat hij niet aankomt. Heb je besproken met de DA dat hij nog steeds zijn brokken niet wil eten? 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Binkie krijg geen medicatie tegen EC, zijn Stevie Wonder imitatie zou moeten komen omdat hij een albino is. Hij krijgt alleen nog Metacam, en dan de AB om de dag. Dotje nu laten opereren zit ik inderdaad niet op te wachten, maar is financieel ook echt even geen optie zo kort na deze DA rekening en degene die nog moet komen voor Binkie's 2e OP. Ik heb trouwens een andere dame die wel gesterilliseerd is en zij rijdt net zo hard op haar man... dus in die zin hoeft het blijkbaar niet perse te helpen. Die kan het alleen goed hebben, maar voor Binkie is het nu maar niks.


 


DA zegt dat hij ze daar gewoon at, dus weet het ook niet. Eigen SS brokken wil hij trouwens ook niet. Ik merk dat ik er ondertussen echt een beetje moedeloos van wordt...


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb alles gelezen.. wat een toestanden zeg..

Ab per naald zou geen of weinig invloed hebben op de darmen. Oraal heeft veel meer invloed.

Ik zat nog te denken.. hij zal toch geen wormen hebben en daarom niet aan komen?

Echt bravo wat je allemaal voor je nijn over hebt!

Ik heb mijn nijnen bijna verloren aan iets anders. Ik heb 6 weken lang zeer intensief moeten dwangvoeren en medicijnen geven. Toch heb ik nu 2 super gelukkige nijnen.

Toen ze eenmaal begonnen met inimini hapjes zelf eten, heb ik alle veilige kruiden en groenten uit de supermarkt gekocht en elke keer kregen ze wat anders te eten. Deed ik dit in een vast ritme of iets te lang voeren? Dan weigerden ze en aten ze niets.

Ook kocht ik diverse ongezond gemengd voer. Het was een kwestie van ongezond eten of niet eten. Dan maar ongezond.

Ik weet niet of je in Duitsland een Welkoop/Boerenbond hebt, maar het dwergkonijnen voer (niet de musli variant) was favouriet.

Hopelijk word hij toch nog snel beter..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .