Ga naar inhoud

Freya herstellende van E.C vandaag/morgen ook even naar buiten?


ShinLi

Aanbevolen berichten

Hallo lieve BB'ers! Een tijdje hier niet geweest, toch zit ik nu met een vraagje. 


 


Freya is nu herstellende van E.C, twee weken geleden had ze duidelijke verlammingsverschijnselen aan haar achterhand. Geen scheef kopje of iets anders gelukkig, en ze is goed blijven eten de hele tijd. Naar de DA geweest, en zijn haar gaan behandelen voor E.C. Ik heb haar ook naar binnengehaald zodat ze warmer zou zitten en ook rustiger (haar zusje wil heel soms nog wel eens rijden op Freya). Het gaat nu de goede kant op, achterhand is nog wel zwak, maar geen verlammingsverschijnselen meer die ik kan ontdekken. Ze wordt nog steeds behandeld met panacur.


 


Nu is het vandaag en morgen heerlijk weer met zomerse temperaturen. Om haar even wat afwisseling en meer bewegingsruimte te geven wilde ik haar even een paar uurtjes naar buiten doen (natuurlijk in een tijdelijke ren, niet bij haar twee vriendjes, want dat zal eerst wel opnieuw gekoppeld moeten worden). Zo kan ze even lekker rondhupsen, heeft ze wat meer ruimte en kan ik haar misschien wat uitdagen met speeltjes. Daarnaast wordt het op mijn kamer vaak extra warm zodra het richting de 16+ buiten is met zonnetje erbij (zit op de zolderkamer waar Freya nu ook haar tijdelijke hok/ren heeft) Is dit een goed idee, of omdat ze herstellende is liever gewoon binnen houden en niet beginnen om te slepen met haar? 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dit is mijn eerste gevoel ook. Maar we zijn nu dik anderhalve week verder sinds ik ben begonnen met behandelen. Ze is erg levendig, eet goed, en lijkt eigenlijk verder geen (gezondheids)problemen meer te hebben op de verzwakte achterhand na en het oogje waar ze last  van heeft vanwege haar kiezen. Afgelopen dagen begint ze wat 'verveeld' gedrag te vertonen, en ook naar mij toe soms wat chagrijnig. Ze zit nu boven op zolder en heeft misschien een kleine 1,5 m2 tot haar beschikking, maar niet genoeg om lekker te bewegen en rond te hupsen. Daarom wilde ik haar graag gewoon even lekker naar buiten doen morgen, zodat ze wat meer ruimte heeft, wat te doen heeft (heb nog een tunnel in verpakking liggen). Haar hok/ren laat ik gewoon zo staan, en zou dan buiten gewoon een tijdelijke ren op op ons terras met haar wc en haar hooibak zetten. Vervoer doe ik dan met een reismandje zodat ik haar niet verder hoef op te pakken. Ik wacht in ieder geval even af hoe warm het hier morgen is, en ook hoe de wind aanvoelt. Als ik het te koud vind laat ik haar zowieso binnen zitten. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad. Ze was gisteravond erg vervelend. Kon haar amper bezig houden met propjes papier, wc rolletje met hooi en zo'n voerbal etc. Zonet stond ze alweer te stuiteren haha. Is nu nog wat te koud buiten maar zodra de temp richting 15 graden gaat zet ik haar buiten neer. Zometeen eerst de ren eens opzetten.

En huiskamer is geen optie, hebben vanmiddag visite en ze is totaal niet zindelijk op dit moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is helemaal goed gegaan vandaag, ze heeft van half 12 tot half 6 buiten gezeten. Was eerst een beetje spannend maar ze begon al snel rond te hupsen en hooi te eten. Ze is nu aardig uitgeteld, dus het heeft wel geholpen ;). Maar haar groentjes die ze nu weer binnen heeft gekregen knabbelt ze ook lekker op. M'n moeder zet haar morgen weer even buiten als ze thuiskomt richting 11 uur, moet zelf werken van 7 tot 3. Want het doet haar duidelijk goed, ze kan veel beter/meer rondhupsen. En zo kan ik zien dat het inderdaad al veel beter gaat, ze hupst weer echt in plaats van het lopen wat ze eerst deed met haar achterpoten. En zo kan ze ook weer wat meer haar spieren gebruiken, wat uitdaging gegeven met een speeltunnel, hooibal enz. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .