Ga naar inhoud

Verse Wilgentakken?


ElskeJunior

Aanbevolen berichten

Als ik takken knip laat ik ze meestal gewoon in de tas zitten die ik in de schuur leg.


laatst had mijn vader een hele grote tak meegenomen. Die heb ik gewoon buiten laten liggen en daar heb ik elke dag wat takjes vanaf geknipt.


Ging goed zo.


Je zou ze ook in een emmer met water kunnen zetten heb ik wel eens gelezen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wilg kan je heel makkelijk lang goed houden. In een emmer/vaas krijgen ze zelfs gewoon wortels over het algemeen. Ze eten van dikkere takken soms alleen de bast, de rest kan je dan bij je gewone groenafval doen (of waar je pa het anders zou laten). Ik vind afspoelen persoonlijk niet nodig, in de natuur eten ze ook vast wel eens iets wat niet helemaal schoon is. Zolang het niet lang/vies op de grond heeft gelegen (met daardoor schimmel of mos enzo) komt het allemaal wel goed. Enige is misschien dat je moet oppassen met een wilg die langs landbouwgrond staat waar veel gespoten wordt... maar ook dat loopt niet zo'n vaart lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Dat zal wat wezen, dat je geen wilg meer mag eten als konijn! Volgens mij geven veel op dit forum hier met flinke regelmaat lekker wilg. Ben erg benieuwd of de dierenarts nog andere redenen had inderdaad, want salicine/acetylsalicylzuur zit echt niet in enorme hoeveelheden in wilg. Tenzij hij er enorm goede medische redenen voor heeft waarom specifiek jouw konijn geen wilg mag hebben zou ik me er eerlijk gezegd niet druk om maken. Welkom op het forum hier trouwens!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat aspirine gemaakt word/werd van wilgen is idd juist, maar je moet een grote hoeveelheid takken geven om de bijwerkingen van aspirine te veroorzaken.


 


Ik geef 1-2 keer per week een aantal takjes van een wilg, appel en/of peren boom. Ik spoel ze meestal niet af. Ook een groene aanslag (alg) op de takken vind ik niet erg.


 


Wilgen takken afknippen en dan in water zetten of in de grond = een nieuw boompje ;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wilgen takken goed je konijn.


Er zit een natuurlijk geneesstofje in, en zeker niet schadelijk voor je konijn. En ze hebben lekker wat te knabbel en te spelen. Leg wat takken door elkaar neer voor  een doorgang. Ze zullen dus een doorgang moeten maken Hahahhah hier zijn ze dan wel zoet mee. Dus gewoon geven en ze zijn nu juist volop aan wezig verse takken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een hangwilgje in de ren staan, Hazel zorgt er voor dat ie keurig gesnoeid blijft aan de onderkant :lol:

 

Wilde ik ook gaan doen.. Maar dan in een pot haha

Klopt het dat je wilgen gewoon in een laag water kan zetten en er dan wortels vormen? Hoe lang duurt het dan voor dit "eet waardig" is? (dus dat het niet binnen een uur kaal is :P )

 

Of kun je ze kopen bij het tuincentrum?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit een keer een wilgenboom bij het tuincentrum gekocht. Ze stonden enorm afgesprijst te koop dus daar heb ik mooi gebruik van gemaakt. Ze vonden het in de winkel wel vreemd dat ik om een zaag vroeg en hem daar ter plekke door midden zaagde. Bij paste anders nooit in de auto en zo kon hij mooi weer uitlopen, wat hij dan ook ieder jaar weer keurig doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wilde ik ook gaan doen.. Maar dan in een pot haha

Klopt het dat je wilgen gewoon in een laag water kan zetten en er dan wortels vormen? Hoe lang duurt het dan voor dit "eet waardig" is? (dus dat het niet binnen een uur kaal is :P )

 

Of kun je ze kopen bij het tuincentrum?

 

Wilgen houden van natte voeten. 100% water kunnen ze prima verdragen. Zet er een takje in en het krijgt wortels. Toe dan dat takje in zeer vochtige aarde en je krijgt vanzelf een boom ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .