Ga naar inhoud

Sterilitatie


MaddyB

Aanbevolen berichten

Hallo,


 


Mag ik vragen hoeveel jullie hebben betaald voor de sterilitatie van jullie voedster?


 


mail van de KKDA: "de prijs voor sterilisatie van een jonge voedster (jonger dan een jaar oud) bedraagd 165 euro (operatie inclusief sedatie, gasanesthesie en monitoring, de operatie gebeurt met chirurgische vaatclips waardoor genezing vlotter verloopt)+45 euro (infuus tijdens en eerste uren na operatie, dit als extra veiligheid, we nemen geen risico's). Deze prijzen zijn reeds inclusief 21% BTW. Meestal houden we de konijnen tot de dag na de operatie, dit is inbegrepen in de prijs van de operatie."


 


Is dit niet extreem duur?


 


Groeten


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de vele nazorg die erbij in zet en de nacht overnachten kan het best realistisch zijn.


Of het nodig is kan je alleen zelf beoordelen. 


Voor mij is het niet nodig en gaan ze gewoon na de operatie en wakker worden mee naar huis waar ze vlot herstellen.


Kosten beginnen hier vanaf 77 euro, maar ligt ook aan de regio waar je woont. Randstad is duurder, omdat alles daar duurder is ook het aanschaffen/huren pand etc. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het konijntje nog niet hoor.


Eind maart kan ze maar pas gekoppeld worden aan mijn kleine Fluffy (ex-ram).


Aangezien dat sterilitsatie toch wel aangeraden word om toekomstige problemen te vermijden, zou ik haar zeker willen latens steriliseren.


 


Ik heb bij mijn rammetje erg weinig problemen ondervonden en hij is 's morgens als eerste gecastreerd en dan 's avonds mocht ik hem oppikken...


Maar een voedster heb ik nog nooit gehad en dus ook nog nooit laten helpen...


 


Ik woon in België en blijkbaar is zijn een erg goede konijnkundige dierenarts maar 200euro is wel aan de hoge kant...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog geinformeerd bij een andere dierenarts in mijn buurt maar daar kost het ook een 200euro dus dan ga ik veel liever bij mijn eigen dierenarts. Het zal toch maar voor april of mei zijn...


Aangezien Fluffy (mijn ex-ram) nog met haar (Flint van Anjo) gekoppeld dient te worden en dit maar eind maart kan gebeuren.


Dan wil ik ze aan elkaar laten wennen en dan pas zal ze onder het mes gaan...


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik haar juist eerder laten steriliseren. Eerst steriliseren, dan pas koppelen. Anders zijn ze net aan elkaar gewend, zitten ze net een week of wat samen (dus wellicht nog niet helemaal rustig), haal je ze weer uit elkaar en dan weer opnieuw koppelen. Geeft alleen maar extra onrust lijkt me. 
Je kan ook eens informeren of ze al via de opvang gesteriliseerd kan worden, sommige opvangen doen dat. Die hebben vaak afspraken met dierenartsen waardoor het goedkoper kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem daarmee is dat Anjo haar opvangt en geen opvang...


Ik kan maar eind maart koppelen en hiervoor moet ik 1uur gaan rijden heen en 1uur gaan rijden terug...


Dus ik wil ook wel weten of ze verliefd worden op elkaar of het toch niet lukt tussen hen...


 


Daarom zou ik haar eerst koppelen aan mijn kleintje (29/03 normaal)... En dan ongeveer een 2tal maand later steriliseren...


En vragen aan de DA of haar liefje dan ook mee mag... zodat hij haar kan troosten als ze pijn heeft.


Is dat geen goed plan?


Link naar reactie
Delen op andere sites

persoonlijk zou ik deze zin erg wantrouwen: "45 euro (infuus tijdens en eerste uren na operatie, dit als extra veiligheid, we nemen geen risico's"


 


Dit als extra veiligheid, we nemen geen risico's??? En als je als baasje dat niet wilt betalen, ben je heel slecht voor je diertje zeker? Bovendien: wat kost een zak infuusvloeistof? Nog geen fractie van die 45 euro!


 


het bedrag op zich vind ik niet zo gek, maar de manier waarop het hier opschreven is wel.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 voedsters laten steriliseren (in de randstad woon ik ook) voor 135 euro per voedster.

ik kreeg beide keren nog een weer voorraad carprofen mee.

En de eerste is zelfs de hele dag daar geweest tot sluitingstijd Ivm me werk en geen extra kosten.

De 2e heb ik om 9 uur in de ochtend heengegaan het en rond 4 uur kon ik haar ophalen.

(Dag erna wou ze niet eten ben ik weer heengegaan, maar heb ik geen consult kosten betaald alleen de medicijnen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .