Ga naar inhoud

Hob en Maya


Thedet

Aanbevolen berichten

Hallo,


 


Hob is sinds vrijdagavond ziek, 's avonds gelijk met hem naar de dierenarts geweest. Waarschijnlijk een beginnende verstopping. Infuus en injecties gehad en medicijnen meegekregen. Normaal zit Hob bij Maya in de serre, maar doordat zijn lichaamstemperatuur aan de lage kant was, hem verplaatst naar de badkamer.


 


Ik weet niet hoe lang konijnen zonder elkaar kunnen, heb gelezen dat ze al heel snel elkaar niet meer kennen. Dus zaterdag Maya even bij Hob gelaten, niet te lang vanwege het temperatuursverschil. Hob ziet de badkamer nu echt als zijn plek en begon dus erg op Maya te rijden, iets wat hij normaal niet doet. Maya daarna weer naar de serre gebracht.


 


Vanochtend de dierenarts gebeld, moet de medicatie nog wel blijven geven, maar wel afbouwen. Hob eet zelf en zijn keutels zien er volgens mij ook telkens goed uit.


 


De badkamer voor langere tijd niet kunnen gebruiken is natuurlijk niet erg handig. En dat ze beide apart zitten, vind ik ook heel sneu. Maya is niet gelukkig alleen in de serre. Nu is mijn vraag, wat kan ik het beste doen. Ik heb deze situatie namelijk zelf nog niet eerder meegemaakt.


Hob weer terugplaatsen in de serre, lijkt me niet verstandig. De badkamer zal een temperatuur hebben van 18 tot 20 graden. De serre denk ik 5 tot 10 graden. Mijn idee was om ze samen te plaaten in de hal (neutraal terrein), daar zal het 16 tot 18 graden zijn. (dit zijn allemaal schattingen).


 


Is dit handig? Of is dat voor Maya niet goed, als ze van de serre naar de hal gaat?


De hal is misschien ook niet de ideale plek, maar ik heb helaas geen andere opties. Kan dan mijn voordeur niet gebruiken, maar dat zou ik voor een maandje ofzo niet erg vinden.


 


Kan iemand mij advies geven of heeft iemand een beter idee?


 


Ik ben door het dag en nacht verzorgen van Hob, behoorlijk moe en van slag, en wil niet graag een verkeerde beslissing nemen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar je vooral op moet letten is dat Hob en Maya (als je ze binnen zou houden) dan ook binnen zouden moeten blijven totdat het buiten even warm is als binnen... Aangezien je toch al spreekt over een maandje binnen houden...

 

Ik denk dat het beste is dat je je koppeltje gewoon bij elkaar houdt aangezien Hob veel steun heeft van Maya en Maya hem erg mist...

Ook voorkom je het probleem dat je opnieuw zal moeten koppelen na verloop van tijd...

 

Ik weet niet of je hem terug buiten moet zetten of gewoon binnen moet houden... misschien nog eens navragen bij DA?

Ik zou zeggen als de dierenarts hem helemaal vrijgeeft en zegt dat hij in orde is, zou ik hem terug buiten zetten (met extra stro en misschien een snugglesafe).
Als hij toch nog niet genezen is en hij toch langer moet binnen blijven, binnen houden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft nu nog voor een aantal dagen medicijnen, maar op zich gedraagt hij zich al een stuk beter. Wordt zelfs weer een beetje baldadig. Kan ik hem vandaag dan al in de serre plaatsen? Ben zo bang dat Maya hem niet meer accepteert of ben ik nu gewoon te paniekerig?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal gaat dat wel goed na een paar dagen. Het belangrijkste is dat hij zichzelf op temperatuur kan houden in de serre. Dat moet je even goed in de gaten houden. Meestal als ze weer wat zijn opgeknapt zet ik ze weer terug in hun eigen omgeving. Daar voelen ze zich het prettigste en de kans dat ze dan het eten en keutelen weer goed oppakken is naar mijn idee dan het grootst.

Maar vooral zijn temperatuur in de gaten houden. Dat is een van de belangrijkste dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .