Ga naar inhoud

konijn eet goed maar keutelt (bijna) niet


Desiree91

Aanbevolen berichten

Ik ben eergisteren naar de dierenarts gegaan om de haakjes op de tanden van mijn konijn te laten vijlen. Dit is helemaal goed gegaan maar hij keutelt bijna niet. Dat deed hij voordat hij naar de dierenarts ging wel nog. Verder springt ie vrolijk rond, speelt hij en eet hij veel hooi, stukjes wortel,eigenlijk alles dus. Behalve zijn brokjes, die eet hij nog steeds niet veel. Af en toe eens een brokje. Heeft iemand enig idee om een konijn weer aan het keutelen te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat je ineens een flinke berg zult gaan zien. Dat hoop ik in ieder geval. Goed eten en speels zijn is een prima teken, komt inderdaad vast goed.

Een konijn dat bijkomt na ziekte eet zijn biks altijd pas al laatste weer. Is geen ramp, zo lang het niet langere tijd gaat duren natuurlijk, dan zou ik het even goed in de gaten gaan houden, maar dat is nu niet aan de orde.

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij goed eet en na een dag nog niet keutelt, dan zou ik eens met de dierenarts bellen. Wat ze nu eten komt er namelijk de volgende dag weer uit. Zo kun je dus ook goed testen of een konijn ergens niet tegen kan. Geef je de ene dag rozijnen en komt er de andere dag een strengetje keutels uit, dan weet je dat die rozijnen iets teveel van het goede waren.

Maak je nog geen zorgen over het niet eten van de biks. Er wordt tenminste goed gegeten en hij zit vol met energie. Die biks heeft nu even niet zo'n hoge prioriteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts vertrouwde het niet en heeft hem voor het weekend opgenomen. Ik kreeg met geen mogelijkheid de medicatie naar binnen dus leek het me een veiliger en beter idee om hem inderdaad te laten opnemen door de dierenarts dus ik heb hem gisteren gebracht. Ze hebben me gezegd dat hij ook in de opnamekamer mocht rondlopen en de dierenarts assistente was gek op hem dus hij zit er wel goed. En zij kunnen hem tenminste wel de medicijnen geven die hij nodig heeft. Het probleem is wel dat hij gedurende 7 dagen de medicijnen moet krijgen, ik hoop dat hij maandag mag stoppen met de medicijnen en naar huis kan, ik mis hem nu al :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig mocht hij weer mee en lukte het hun (natuurlijk) wel om hem zijn medicijnen te geven. De dierenarts heeft de opname al eerder gratis gedaan en afgelopen weekend heeft me gelukkig ook niks gekost. Ik ben echt tevreden over die dierenarts, hij is konijn kundig,goed en ook heel aardig. Dit alles het me wel wat gekost maar mijn kleine konijntje mankeertgelukkig niks meer en keutelt weer goed :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .