Ga naar inhoud

Tips gevraagd om medicijnen makkelijk te geven.


Domino

Aanbevolen berichten

Ik zal het even uitleggen, mijn konijn Urf van nu ruim 6 jaar had al eventjes wat rodere urine. Ik ben toen al bij de dierenarts geweest maar die kon weinig ontdekken en zijn blaas was toevallig ook leeg dus urine onderzoeken ging toen niet.

Pas heb ik hem heengebracht en hebben ze hem even door de molen gehaald. Om een lang verhaal kort te maken. hij heeft een lichte blaasontsteking en calcium "drap" noemde ze het in zijn blaas.

Ook heeft ze op een foto ontdekt dat hij Spondylose heeft.

Spondylose is: (dit heb ik even van een site over honden met Spondylose, maar staat wel mooi uitgelegd)

Wanneer de tussenwervels slijtage gaan vertonen en minder soepel en flexibel worden, probeert het lichaam dit te compenseren door nieuw botweefsel aan te maken. Dit weefsel wordt echter nooit zo als het oude weefsel, en gaat woekeren rond het gewricht. Bij spondylose vormen deze botwoekeringen als het ware ‘bruggetjes’ tussen de wervels in de rug of de nek; ze zorgen ervoor dat de gewrichten met elkaar vergroeien. Door deze starre bruggen verliest de rug zijn elasticiteit en flexibiliteit: bewegen wordt lastig.

Des te meer bruggen er ontstaan, des te stijver een dier is. De botuitsteeksels die ontstaan, kunnen bovendien zorgen voor druk op omliggende weefsels, zoals het ruggenmerg. Dit kan leiden tot erge pijn en heel soms tot verlamming.

http://www.nmlhealth.com/c,5729,,/Spondylose.aspx

Maar goed, hij blijkt dus best wel pijn te hebben, ik had al wel zo'n vermoeden omdat hij wat minder vrolijk was en niet happig op z'n eten.

Hij moet nu dus een calcium arm dieet, antibiotica en pijnstilling.