Ga naar inhoud

gas door onbekende oorzaak, willen jullie ff meedenken?


breezer

Aanbevolen berichten

Dosering hond is 0,065 per kg. 2x daags volgens praktijk in utrecht, ga altijd uit van wat hun zeggen op hun site. Kwa dierenarts vind ik gewoon soms echt lastig een juiste te vinden, de een is goed met een probleem en bij ander probleemt faalt dezelfde dierenarts juist, je moet denk gewoon ook beetje geluk hebben je met probleem bij juiste dierenarts terrecht komt. Gelukkig heb alles wat mag standaart in huis liggen. Scheelt een hoop gedoe met weekend en avond artsen, vaak weet je zelf beste wat ze mankeren, en als je zelf niet weet is mijn conclusie dierenarts het ook niet weet, dat is waar ik steeds tegenop loop tenminste

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

vanmorgen met utrecht gebelt, ik ga er vrijdag heen, toevallig gaat vriendin van me ook met konijn dus gaan we gelijk samen. tot die tijd proberen hem zo goed mogelijk te krijgen zodat indien nodig hij daar onder narcose kan, kijken na kiezen etc. het vrouwtje gaat langzaam aan vooruit, maar die eet ook nog, me mannetje weigert te eten. dus met hem gaan we naar utrecht, indien twijfel wordt er foto gemaakt van buik/maag etc om te kijken hoe eruit ziet, ook zal er naar zijn bekje gekeken worden en indien mogelijk dus onder narcose om te controleren of geen kiezen loszitten , haakjes achterin etc.

je weet het nooit, misschien kreeg het vrouwtje wel gewoon stres omdat zo slecht met haar vriendje ging, kan niet in hun koppies kijken helaas, maar niks doen werkt ziezo niet dus dan dit maar proberen. krijgt die in elk geval goede dierenarts. nu alleen ff zover mogelijk proberen op te knappen met dwangvoer en medicijnen, zodat indien nodig hij onder narcose kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verhouding voor metacam hond die ik van mijn dierenarts, Evert-Jan de Boer uit Utrecht, kreeg is 0,1 ml per kg gewicht, en dit twee keer per dag.

Hij is trouwens een uitstekende dierenarts. Ik ga er altijd naar toe, ondanks dat ik er toch 40 minuten voor moet rijden.

Helaas is mijn Nijntje nu daar opgenomen. Nieren die helemaal vol zitten met fludge. Maar ze is in goede handen. Fingers crossed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op hun site staat het anders, maar zal er vrijdag gelijk eens naar vragen. momenteel ligt me mannetje eindelijk weer zoals die altijd ontspannen ligt, niet meer in die vreemde houdingen zoals de laatste dagen. lijkt dus spontaan beter te gaan ineens. hopen zo doorzet.

ik ben ook al vaker daar geweest, ik moet er nog langer voor rijden ;) laatste keer zo 1,5 uur, maar met file's onderweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik het nu zo verkeerd gelezen, maar we hebben het toch over metacam hond? Nooit geweten dat iedere oplossing een andere sterkte heeft. Zal het aan mijn dierenarts vragen. Ik gebruik nu al jaren metacam hond en heb nog nooit te horen gekregen dat de sterkte anders is waardoor je de dosering moet aanpassen. Kan zijn dat je door bepaalde omstandigheden minder metacam moet geven. Maar als je konijn iets mankeert moet je ook altijd overleggen met je dierenarts. Mijn Nijntje, die nu in Utrecht is opgenomen, heeft nierfalen, waardoor de dosering lager is, maar dit heeft niets met de sterkte te maken.

Ben toch wel benieuwd wat Evert-Jan hierop zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nu uit flesje met doosje eromheen, heb ook weleens vanuit utrecht een zelfgemaakt flesje metacam van hun meegehad. en zou best kunnen dat die andere dosering heeft, weet ook niet meer uit me hoofd welke dosering daar toen bijzat. (is al tijdje terug)

in elk geval ook sterkte met jou konijntje, is in elk geval in goede handen daar

Link naar reactie
Delen op andere sites

o wacht flesje staat hier nog, (wel leeg maar etiket heb nog) metacam hond uitgedund, deze moet 0,2 ml 2 keer daags, voor konijn van 1,4 kg. dus inderdaad niet altijd hetzelfde. deze moest toen meer van geven , zelfs nog iets meer dus als 0,1per kg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Breezer, mijn laatste opmerking was ook niet aan jou bedoeld hoor. Evert-Jan heeft mij wel eens verteld dat de dosering die hij adviseert aan de veilige kant zit. In sommige gevallen, indien nodig, wordt een hogere dosis geadviseerd. Dat zal toen bij jou ook het geval zijn geweest.

Gelukkig gaat het met jouw konijn de betere kant op. Hopelijk gaat het steeds beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je voor het meeduimen, gisteren avond had die hele veel keutels gelegd maar nu vannacht weer niet.

ik denk aankomende nacht maar beneden ga slapen, zodat bij hem in de buurt ben. en snachts ook wat vaker dwangvoer kan geven om de darmen op gang te houden. zodat die vrijdag zo sterk mogelijk is voor als die toch onder narcose moet.

want elke nacht valt die terug, en dan kan weer opnieuw beginnen, hij eet snachts ook niet, terwijl die gisteren avond toch weer begon te eten. misschien die wel eet als beneden slaap. hij vind zelf altijd leuk als beneden lig , kan die over matras heen rennen. ;)

gelukkig is die super zindelijk, dus mag die dat ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het zelf ook fijn om in de nacht bij m'n zieke konijn te blijven. Je kan dan inderdaad sneller reageren, en ook vaker dwangvoederen. Ik heb afgelopen weekend ook twee nachten bij Nijntje in de buurt gelegen.

Ik zal ook duimen dat morgen duidelijk wordt wat er gaande is en dat het allemaal goed gaat komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

net terug van utrecht, hele dag daar doorgebracht. konijn onder narcose nagekeken en toch haakjes, klein maar ook een tongwond dus dat kan wel oorzaak zijn hij last had. onderweg terug heeft die alweer wat keutels gelaten, en groter dan voor die weggebracht werd. misschien me vrouwtje dan toch gewoon gas had doordat mannetje zoveel pijn had, misschien ze aanvoelde ofzo. ze kwam net ook op me mannetje afgerend en begon hem gelijk te wassen, elkaar gemist .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .