Ga naar inhoud

Graven in WC (met inhoud)


Cocomuis

Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen hebben mijn nijnen iets nieuws gevonden om mee te spelen:arf: ... alleen ben ik daar niet zo blij mee. Ze zijn aardig zindelijk te noemen. Alle plasjes doen ze op de wc, en ik schat zo'n 90% aan keutels ook, en het fijnste is dat ze hun nachthok nooit bevuilen, hooguit 1 verdwaald keuteltje... Tot zover: blij blij blij!

Echter, sinds een paar dagen vind ik de hele natte inhoud van de wc (hennepvezels) met tientallen keutels door de hele ren omdat ze erin graven. In de ren ligt een kleed op de grond, en dat is moeilijk bij elkaar vegen steeds....

Het zijn enorm actieve konijntjes, knagen ook aan alles in de ren en hok ondanks nogal wat speeltjes. We hebben 2 tunnels in de ren, langs de kant vastgemaakt, een wilgentakbrugje, een houten huisje, speelballetjes. In de tunnel stoppen we regelmatig krantenproppen die binnen no-time aan flarden gescheurd worden:wink2: en soms een kartonnen doos waarin we stro stoppen zodat ze lekker kunnen graven (geeft wel enorm veel troep, maar na een paar dagen hebben ze er een gatenkaas van gemaakt:sarcastic:)

Dus, tips over hoe ze duidelijk te maken dat de wc toch echt niet om in te graven is, zijn heel welkom!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is heel normaal konijnengedrag dat je niet af kunt leren. Mijn voedster doet het ook, dus ik heb ervoor gezorgd dat het geen probleem meer is. Het toilet is nu een kattenbak met kap, als ze daarin graaft blijft alles netjes binnen. Ook heeft ze een zandbak gekregen waar ze graag in graaft. In dit topic heb ik een foto gepost. Als je de zoekfunctie gebruikt vind je heel erg veel topics over dit onderwerp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor de reacties!:bunny4:

Wow Eefje wat een mooie (schone :wink2:) oplossing!!! Ik ging gelijk brainstormen over hoe ik zoiets kan maken dat in onze ren past. Met zo'n trapje ben ik bang dat ze de mogelijkheid hebben over de ren heen te springen, de vrijheid (of ja, garage dan, maar die is niet konijnenveilig) in... Om zo'n bak in het midden van de ren te zetten is ook zonde want ze gebruiken de ren vaak om heel hard doorheen te rennen.

Ik zat te denken aan een tijdelijke oplossing, gewoon een niet al te hoge bak vol lappen stof. Die raap je zo weer op en legt ze terug (maar tja daar valt wel niet veel aan te graven, want net als de krantenproppen in de tunnels is dat "korte-tijd-vermaak" omdat ze die zo weer uit die tunnels hebben gegraven/geduwd.

Ik lees wel eens dat je ze een oude handdoek zou kunnen geven, maar dan ben ik bang dat ze met hun nageltjes in de lusjes van de badstof blijven hangen en daar dan een hele tijd mee moeten rondzeulen^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .