Ga naar inhoud

Nachtelijke onrust


Mariskah

Aanbevolen berichten

Even een vraag voor mijn zusje. Die heeft 2 konijnen, een gecastreerde ram en een voedster, beide ruim 1 jaar oud.

Ze zitten samen in een buitenhok met 2 verdiepingen en een ren eraan vast.

Nu ineens sinds een week of 2 gaan ze erg tekeer 's nachts. Er wordt flink gestampt en ze wordt er wakker van (dus de buurt misschien ook wel).

Als ze gaat kijken wat er aan de hand is, is er niks te zien. Er zijn ook nog nooit katten in de tuin gezien.

Ze kunnen het samen prima vinden. Beide geen verwondingen of iets, dus vechten zal het ook niet zijn.

Nu heeft ze al een paar nachten geprobeerd met het hok open, zodat ze ook 's nachts in de ren kunnen en meer ruimte hebben, maar ook dan blijven ze stampen.

Iemand ideeën wat dit kan zijn, of belangrijker; wat kan ze er aan doen zodat ze minder boos/bang zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste gedachte is dat er misschien roofdieren voorbij lopen 's nachts en ze daarvan verschieten. Die dieren zijn waarschijnlijk bang voor mensen en zijn daarom snel weg als je gaat kijken. Wat je eraan kan doen, weet ik niet echt, als het echt roofdieren zijn zou je misschien hun zicht kunnen beperken door een plaat tegen de ren te zetten 's nachts (let wel op dat ze nog kunnen ademen, een deken erover leggen zou ik bv niet doen). Al heb ik eigenlijk geen idee of dat zou helpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie.

Roofdieren verwacht ik niet. Het is midden in een woonwijk en haar tuin ligt eigenlijk vrij goed afgeschermd. Aan 2 kanten schuttingen van buren en aan de achterkant zit over de hele lengte de schuur. Het ligt echt een beetje ingebouwd zeg maar. Katten ziet ze er ook nooit.

Afgelopen nacht heeft ze over de bovenverdieping handdoeken gehangen (onder wel gewoon vrij/open). Ze hebben deze nacht niet gestampt. Maar het is nog te vroeg om de conclusie te trekken dat dit de oplossing is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat er toch iets zit wat jullie niet zien.

Marters/bunzingen zitten gerust in woonwijken, ze hebben maar een klein gaatje nodig.

Wij hebben hier ook last gehad van roofdieren en ze nooit gezien, deze zijn al weg voordat jij maar een stap naar buiten kan doen. Idem met verwilderde katten en die gaan zo over de schutting. Vermoeden is dan dat er toch wat bij jullie spookt, het kan ook iets onschuldigs zijn wat ze wel eng vinden.

Anders webcam erop zetten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .