Ga naar inhoud

Hoe zorg ik dat mijn konijn niet zo kieskeurig is over hooi?


Bunnybest

Aanbevolen berichten

Hier aten ze wel ok hooi, maar niet geweldig. Nu krijgen ze hooi van de boer en dat eten ze echt heel erg goed. Kost ook niks, dus dat komt goed uit. Ze eten nu overigens echt alleen nog maar boerenhooi, ik hoef echt niet meer aan te komen met hooi uit een pak..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster is ook zo een moeilijke hooi-eter. Het enige hooi wat ze eet is kruidenhooi met kamille en paardenbloem. Maar als het te oud is eet ze het niet meer. Dus mevrouw krijgt 2x per dag een nieuwe pluk hooi. Wat bij mij ook nog wel eens helpt is verse kruiden zoals peterselie en munt door het hooi mengen, succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nij is zo over zijn eten hij eet alle brokjes op behalve de gele. Die moet ik dan allemaal weggooien dat is ongeveer 1/4 van de kom. Ik vind het een beetje irritant, vroeger at hij alles op maar nu niet meer

je kunt beter biks geven. Bijvoorbeeld Hope farms super trio, dan kan hij niet selectief eten. Gemengd voer is niet gezond, er zitten veel snoepjes in. Daardoor gaan ze meestal selectief eten, want de snoepjes zijn het lekkerst. Hierdoor krijgen ze niet alle voedingstoffen binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .