Ga naar inhoud

Voedster eet houtkorrels


Majk

Aanbevolen berichten

Aangezien Buffel nogal een grote graafbehoefte heeft, heb ik in het voorjaar en de zomer altijd een zandbak op het balkon staan. Nu het weer minder wordt en de nijnen binnen moeten blijven, merkte ik dat Buffel haar graafbehoeftes ging uiten door de wc's uit te graven.

Nu heb ik voor haar (bedankt voor het idee Eefje ;) ) een kattenbak met kap gekocht met daarin houtkorrels om in te graven. Het heeft twee dagen geduurd voor ze het doorhad, maar ze is er nu helemaal weg van! Ze is er de hele ochtend al druk mee ;)

Nu zie ik alleen dat ze de houtkorrels ook opeet, kan dit kwaad? Ik dacht dat die dingen uit elkaar hoorden te vallen zodra ze nat werden, maar ik heb ze onder de kraan gehouden en ik moest ze echt kapotdrukken daarna.

Ik heb de houtkorrels van Happy Home.

Ik wilde expres geen hennepvezel in de graafbak doen, omdat ze dit ook in hun toiletjes hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet erg als ze een paar korreltjes eet. Ze moet er niet op aanvallen natuurlijk. Als je haar gewoon genoeg te eten geeft, heeft ze geen behoefte aan de houtkorrels. Op een paar voor de lol na natuurlijk.

Volgens mij eet ze er behoorlijk van.. Iedere keer als ze er uit komt, zit ze te kauwen. Genoeg eten krijgt ze wel, ze hebben 2 uur geleden nog een portie biks gehad..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze eruit komt en ze zit te kauwen, kauwt ze dan op die korrels of op haar eigen keutels?

Duidelijk op de korrels ;) De bak wordt overigens alleen gebruikt als graafbak, niet als toilet. En het zijn geen bdk's die ze eet, het zijn echt de houtkorrels :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ervaring... Eerst was ik erg tevreden met houtkorrels, totdat ik erachter kwam dat mijn voedster ze opat. Elke keer als ik de bak had verschoond en er nieuwe in had gedaan, begon ze ze op te eten... (Ik heb houtkorrels in de poepbak)

Ik ben maar overgegaan op wat anders, want dit lijkt me nou ook niet erg goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè, en jij had haar net zo blij gemaakt met de graafbak. Wel aardig van haar dat ze snapt dat het niet als toilet bedoeld is.

1 van mijn nijnen heb ik ook eens onverstoorbaar een paar houtkorrels zien zitten eten (ik heb het in de toiletten). Het was net of hij biksjes uit de voerbak aan het eten was. Ik heb hem het daarna niet meer zien doen, maar misschien doet hij het nog wel eens.

Als ze echt nat worden vallen ze wel uit elkaar hoor. Misschien is dat als je ze onder de kraan houdt wat minder, maar als ze in het nat liggen zuigen ze zich echt vol. Maar het lijkt me niet goed voor ze nee, ook omdat ze zo ontzettend toenemen in volume. Het lijkt me niet goed als dat in de maag of darmen gebeurt.

Ik zou het even in de gaten houden, en als ze het blijft doen de bak tijdelijk wegzetten en later nog eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm een beetje gek. Ik moet zeggen dat mijn voedster Bèta-Caroteen in het begin ook van de korrels at. Maar ze at er dan een stuk of 3 en dan was het weer klaar. Na een paar weken was het al niet meer interessant en wordt er niet meer op korrels gekauwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou anders gewoon wat speelzand in de graafbak doen. Kost bijna niks en succes gegarandeerd!

Daar heb ik ook aan zitten denken, maar ik denk dat dat een enorme smeerboel wordt in huis.. Dat zand blijft natuurlijk in de vacht en tussen de pootjes hangen en wordt denk ik ook vrij gemakkelijk uit de bak gespit. Ik heb het deurtje er voor weg gehaald omdat Buffel er anders denk ik niet in gaat..

Ik ga het even aankijken hoe het met de houtkorrels gaat. Als ze er van blijft eten, gaan we speelzand proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien anders van die kleine kiezeltjes proberen die normaal in de tuin liggen.

Kan je zo in een zak halen volgens mij bij het tuincentrum.

Dat is net iets zwaarder dan houtkorrels, ze kan het niet opeten.

Kan wel lekker graven en geeft niet zoveel troep als zand...

Zomaar een idee hoor weet niet of iemand dit al eens gedaan heeft maar zoals ik het bedenk is het ideaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .