Ga naar inhoud

Help! Konijn eet niks


isislovechoco

Aanbevolen berichten

Ik zou zeker niet wachten tot morgenochtend maar vanavond nog naar de dierenarts gaan. Gas kan inderdaad heel erg snel dodelijk zijn, als je konijn niet eet moeten alle alarmbellen gaan rinkelen en kan het morgen inderdaad te laat zijn. Bellen dus, er is altijd een dierenarts die nooddienst heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn had precies hetzelfde ze wou geen groente of niets ! Ook savonds en heb tot de ochtend gewacht en toen AT ze terug tot zaterdag AT ze weet niet METEEN gebeld naar da en mocht halfuur laten komen haar darmen waren gezwollen ze heeft injectie met antibiotica gekregen en druppels voor spijsvertering te bevorderen en nu eet ze weer super,moet de druppels nog wel een week geven. Ik weet niet hoe erg jouw nijn het heeft,naja... Mijn da zei dat het kwam omdat ze te weinig hooi AT en te veel biks (40 gram biks) nu krijgt ze maar 20 gram per dag en eet ze nu 3 volle hooiruiven + 2 hooiballen vol hooi en dat is veel meer dan vroeger dus dat is beter :) ik mag ook maar 1 soort groente geven per dag en ik moet ze elke dag goed kammen (ivm. Haren in darmen ) zodat er geen haren in de darmen komen ( is wel nrml ) ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een tip om iets tegen gas in huis te halen?

Ik weet dat niet iedereen het er mee eens is om zelf doktertje te spelen, maar ik heb zelf infacol in huis.

Dat is voor babies, maar werkt ook bij konijnen.

Chibi heeft vaker last van gas, en ik gebruik het altijd.

Altijd handig om iets in huis te hebben voor het geval het fout gaat.

Wel goed nieuws dat hij nu hooi eet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon te halen bij de drogist. (Kruidvat enzo)

Het zijn druppeltjes, die je gewoon in het bekje van je konijn moet geven. Is wel vaak een gevecht omdat een konijn met gas niets wilt hebben haha.

Qua dosering is het bij elk konijn natuurlijk anders, ligt eraan hoeveel je konijn weegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hier echt heel erg mee uitkijken. Infacol kan namelijk ook gevaarlijk zijn als er gas in de maag zit (de meningen zijn hierover trouwens wel verdeeld)

Voor meer informatie kan je dit topic doorlezen

Ik ben ook van mening dat je niet zelf moet gaan dokteren als je niet weet wat er aan de hand is, maar altijd naar de dierenarts moet gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dierenarts waarschuwt me ook voor het gebruik van simeticon (werkzame stof in infacol) bij gas. Ik zou het zelf nooit durven gebruiken. Ook ik vind dat je niet zelf moet gaan dokteren als je niet weet wat er mis is. Kijk, als je konijn heel vaak last heeft van gas dan herken je de symptomen en weet je hoe je moet behandelen. Maar dat geldt alleen voor terugkerende kwalen. Als er opeens iets is met je konijn moet je gewoon naar de dierenarts, die kan bepalen waar het probleem zit en hoe je het moet behandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Eefje het beste punt heeft. Gewoon niet zelf gaan dokteren. Zeker niet als je weinig ervaring hebt met zieke konijnen. Als je konijn vaker gas heeft, kun je met de dierenarts een aantal stappen afspreken die je zelf al kunt doen. Maar in dit geval moet je gewoon naar een dierenarts gaan. Buikproblemen kunnen heel ernstig zijn bij konijnen en niet elke aandoening heeft dezelfde behandeling nodig.

Dit keer heb je geluk gehad, maar het kan heel anders aflopen als je konijn niet wil eten. Als er hier 1 niet enthousiast komt eten, hou ik het even in de gaten. Knapt het na en uurtje niet op, gaan we naar de dierenarts. Als ze lusteloos zijn en niet eens overeind komen, is dat ook weer een slcht teken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .